משרד התקשורת פועל בימים אלו לקידום תיקון חקיקה, שמטרתו לשנות באופן זמני את הסדר תשלום דמי ההפצה במערך השידור הקרקעי עידן פלוס ולסייע לערוצים המשודרים בעידן פלוס. המערך, המופעל על ידי הרשות השנייה, מאפשר הפצת שידורי טלוויזיה ורדיו דיגיטליים ברחבי הארץ באמצעות תחנות שידור הפרוסות במספר אתרים. אחד היתרונות במערכת עידן פלוס הוא המשך ביצוע השידורים מהמשדרים הפרוסים גם בעת הפסקות חשמל (ככל שקיים במקום השידור גנרטור או מקור אנרגיה חלופי) וזאת כיוון שהשידורים מופצים באמצעות גלי רדיו הם אינם תלויים בשרידות של רשתות התקשורת (טלקום).
נזכיר שבחוק השידורים החדש מהקיץ האחרון התכוון המשרד לקבור את מערך עידן פלוס וכעת על רקע המלחמה החליט לחזור בו. השאלה שנשאלת היא מדוע המשרד בוחר לסייע לערוצים ולא מסייע לחברות התקשורת עצמן על הנזקים שנגרמו להן.
על פי התיקון המוצע, במהלך תקופת מצב החירום שהוכרז ב-7 באוקטובר השנה בעקבות מבצע "חרבות ברזל", תישא המדינה בעלויות הפצת השידורים של ערוצי הטלוויזיה והרדיו המסחריים שכבר שודרו במערך טרם פרוץ המלחמה. משמעות הדבר היא פטור מתשלום עבור אותם ערוצים מסחריים שנהנים מהשירות.
לעומת זאת, ערוצים חדשים שיצטרפו ויתווספו לשידור במערך במהלך מצב החירום, יהיו פטורים לחלוטין מתשלום דמי הפצה. במקרה שלהם, המימון להפעלת המערך יגיע מהמשאבים התקציביים הקבועים העומדים לרשות גופי השידור הציבוריים (תאגיד השידור הישראלי, הכנסת עבור ערוץ הכנסת ועוד).
מטרת המהלך היא לעודד הרחבה ניכרת של היקף השידורים המופצים באמצעות המערך הקרקעי, ובכך לאפשר גישה למידע חיוני ולהתראות פיקוד העורף למספר גדול ככל האפשר של אזרחים. הרעיון הוא שככל שיותר ערוצים ישדרו בטכנולוגיה זו, כך יגדל מספר האנשים שיוכלו לקבל התרעות במצב חירום מבלי להיות תלויים ברשת האינטרנט או בכבלים.
על פי הערכת משרד התקשורת, התיקון המוצע יחול באופן רטרואקטיבי החל מה-7 באוקטובר, יום הכרזת מצב החירום, וימשיך לחול עד תום המלחמה והסרת ההכרזה. ההטבה בדמות מימון מלא של דמי ההפצה צפויה לעלות לקופת המדינה סכום של כ-3.3 מיליון שקל בשנה בגין הפצת ערוצי הטלוויזיה המסחריים, וכן סך 40 אלף שקל נוספים עבור כל תחנת רדיו מסחרית.

















משרד התקשורת?
האם הכוונה למשהו ערטילאי שמכונה בטעות "משרד ממשלתי" שמנוהל על ידי שר מטורלל על דיעות חשוכות שאף אחד לא מבין מאיפה הוצנח לתפקיד הזה ומה שנותר מצוות מקצועי שעשה במשך שנים את כל הטעויות האפשריות בתחום הפצת שידורים דיגיטליים, כי הכל היה שם או פוליטי או סבל קשות מחוסר מקצועיות משוועת שכללה בורות בתחומים מתקדמים.
היה צריך לפרק אתה משרד האומלל הזה ממזן ולמנות את מועצת התקשורת בתעסוק בתחום השיוריםב אופן אובייקטיבי ותסתצך על אנשי מקצוע בולטים בתחום ולא שלומפרים, רפוסים שנשלטים כמו בובות על ידי פוליטיקאים נבזים .
שנים שעידן פלוס קירטע וכנראה בכוונה בגלל לחצים מצד שתי חברות ההפצה העיקריות -יס ו-הוט שעשו מןה סתם ככל יכולתן לקלקל את המהלך כי חששו בצדק מנטישת המונית של לקוחות
מישהו עוד בכלל זוכר שעלתה הצעה שנקברה במהירות להרחבי את עין פלוס לחבילה שתכלול שירותים גם בתשלום ותתחרה כמו במדינות רבות ביס ובהוט?
מערך עידן סורס מהרגע הראשון בגלל אינטרסים של הון שלטון כדי למנוע תחרות מול הוט ויס ובחסות כמה פוליטיקאים שהציבור לא מעניין אותם. כך זה נראה עד היום . תוסיפו לזה קרעי אחד מטורלל וקבלתם גם חקיקת שחיתות שמנסה לקדם את הלקקניה של הימין. ממשלה מושחתת מעוררת קבס שימיה ספורים ועדיך שתיקבג בזכרוח ההיסטורי כשמכשלה ולא כשממשלה