חברת הסלולר Vodafone UK ממשיכה לקדם את המיזוג המוצע שלה עם המתחרה Three UK, הפעם באמצעות מחקר חדש המדגיש את היתרונות הכלכליים הפוטנציאליים של פריסה מהירה יותר של רשתות 5G Standalone SA.
Vodafone UK הזמינה עבודה כלכלית שבוצעה על ידי WPI Economics, שקבעה שפריסה מהירה יותר של 5G SA ברחבי בריטניה "יכולה להצמיח ערך כלכלי בכ-7.4 מיליארד ליש"ט (9.2 מיליארד דולר) עד 2030 בהשוואה לפריסה איטית יותר".
חובה כמובן לקחת את העבודה הכלכלית וההצהרות עם קורטוב של מלח, ולו משום שהוא הוזמן על ידי בעלי העניין, אבל הסיפור הוא ההשלכות שיכולות להיות למיזוג כזה לא רק באנגליה אלא באירופה כולה. זו תהיה הצהרה בעלת משמעות גדולה מאוד במידה והרגולטורים הבריטיים יסכימו לחזור לשוק של 3 שחקנים סלולריים וזו שאלה שאין ספק שתונח לפתחו גם של הרגולטור הישראלי בעתיד הקרוב.
הטענה המרכזית של השחקנים באנגליה, אבל לא רק, אלא בכלל באירופה, היא שהמציאות שבה מצד אחד יש ריבוי מתחרים ומחירים מאוד נמוכים יחסית, לצד כניסה מסיבית של שחקניות הענן הגדולות שגורפות רווחים אדירים אך לא משקיעות בתשתיות, אינה מאפשרת להם לעמוד בדרישות להשקעות ולחדשנות טכנולוגית. הטענה הזו נמצאת בדיון מרכזי באיחוד האירופי ויש לזה השלכות בינלאומיות גם על היחסים בין ארה"ב ואירופה שכן ה – Hyperscalers הינן חברות אמריקאיות דוגמת, אמזון, גוגל, נטפליקס, אפל, מיקרוסופט ופייסבוק (מטא) שמייצרות ביקוש לרוחב פס אדיר ללא הפסק.
אמירה מעניינת נוספת בהקשר של מיזוגים בשוק התקשורת האירופי נשמעה מכיוון מייק פרייז, מנכ"ל ליברטי גלובל "אם מישהו חושב שזה עסק קל", אמר פרייז, "שיחזור למציאות. אנחנו טוחנים בתעשייה הזו. אנחנו טוחנים. ואת זה כולכם יודעים". את הדברים אמר בשיחה במהלך ראיון בוועידת הטכנולוגיה, המדיה והטלקום האירופית של מורגן סטנלי ביום רביעי שעבר. פריס ציין שיש יותר מדי מפעילים בשוק הטלקום האירופי. "בסין יש 450 מיליון מנויים לכל מפעיל. באמריקה, זה 110 מיליון. באירופה זה חמישה מיליון", אמר. "אז יש לנו הרבה עבודה לעשות על לחץ רגולטורי, לדעתי, להביא את השוק הזה, לאיחוד נוסף, לרציונליזציה נוספת". פרייז הוא בהחלט לא מנכ"ל הטלקום הראשון שקורא לרגולטורים לסלול את הדרך למיזוגים נוספים באירופה, והוא לא יהיה האחרון.
בהצהרה, אמר אחמד אסאם, מנכ"ל Vodafone UK, כי המיזוג המוצע עם Three UK "יאפשר לנו להגדיל את ההשקעות כדי להביא תועלת לעסקים ולצרכנים מוקדם יותר מאשר מאוחר יותר. התחייבנו להשקעה של 11 מיליארד ליש"ט (13.7 מיליארד דולר) כדי לספק 5G Standalone ברחבי בריטניה".
המחקר טוען כי פריסה מהירה יותר של 5G יכולה לחסוך 1 מיליארד ליש"ט (1.24 מיליארד דולר) בשירותי הבריאות הלאומי, לקצר את זמני הנסיעה ברכבת ולהפחית את פליטות הפחמן של תאורת הרחוב בכמיליון טון.
"המחקר מדגיש את החשיבות של הרשת המשולבת Vodafone/Three UK שתגיע לכיסוי אוכלוסייה של למעלה מ-99% עם רשת 5G Standalone עד 2034, ולכיסוי אוכלוסייה של למעלה מ-95% עד 2030, בתמיכה מלאה ביעדי אסטרטגיית התשתית האלחוטית של ממשלת בריטניה לכיסוי ארצי של 5G Standalone בכל האזורים המאוכלסים עד 2030", ציינה Vodafone UK.

















אוי אוי אוי
כמה שהם סובלים…
הפתרון: לצמצם את מספר החברות, חכות קצת בשקט בסבלנות ואז- הופה! המחירים קופצים
וודאפון רוצה כסף הרבה כסף והתחרות משגעת אותם כמו אצלנו
תקוו שהרגולטור יחסום כל ניסיון כזה
אם לא טוב לוודה, שתמצא מהמשחק