חוות השרתים של בזק ביפו, היכן שאירעה התקלה בלילה שהשביתה את מוקדי החירום של המשטרה, מד"א וכיבוי אש, מרכזת את מירב השירותים החשובים של בזק. החווה היא אימת המנכ"לים בבזק היות שהתרחשו בה בעבר מספר תקלות בשירותים מאד חשובים שהחברה מספקת.
עם זאת, כל השירותים בחווה מגובים ובזק ידועה כחברה שמאד מקפידה בכל נושא תחזוקה ובקרה של אתריה, והיא גם זוכה בדרך כלל לתשבחות ממשרד התקשורת שעורך אצלה ביקורות.
מה שחסר במידע המתפרסם בהקשר של התקלה בלילה הוא שלבזק יש שני אתרים מרכזיים שבהם כל המידע של החברה מאוחסן. מדובר בחווה ביפו ובירושלים. במקרה של תקלה החוות אמורות לגבות זו את זה. בנוסף, בחוות יש 2 גנרטורים שאמורים לגבות אחד את השני במקרה שאחד לא עובד בעת הפסקת חשמל. התקלה לא פגעה בכל השירותים המסופקים מהחוות אלא רק בחלקם.
בזק נוהגים לבדוק את המערכות בלילות באמצעות תרגילים שונים. צוותים מומחים היו מורידים שרתים ובודקים שהגיבוי עולה. העובדים בבזק שונאים את הבדיקות האלה כי בדרך כלל זה היה מתווסף לעבודות השגרתיות שלהם בלילה, ולכן לשאלה כיצד כל שרשרת הגיבויים לא עבדה יש חשיבות קריטית.
משרד התקשורת הודיע שקיבל מבזק מידע שמדובר בתקלה שמקורה בחברה בעת עבודות יזומות שהיא עושה. היא החלה סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר (ג') במהלך ביצוע עבודות חשמל יזומות כאשר אירעה פגיעה שכתוצאה ממנה נותקו קווי תקשורת רבים, ביניהם מוקדי חירום.
נזכיר, במשרד התקשורת מחפשים דרכים לסייע לחברות התקשורת במימון השקעות בפתרונות לשעת חירום וזאת בעיקר על רקע ההשבתה של אתרי סלולר בעוטף עזה במלחמה. אמנם מדובר על מתקני תקשורת באיזורים רגישים אבל לא מן הנמנע שלאור האירוע בבזק גם התקלה שלה תילקח בחשבון.
















