דיסקונט השקעות הודיעה לבורסה כי היא מנהלת מגעים עם מספר גופים למכירת אחזקותיה בסלקום. החברה מציינת כי מדובר במגעים ראשוניים ואין ודאות שעסקה תצא אל הפועל. יחד עם זאת סביר להניח שהחברה לא הייתה מודיעה על המגעים אלמלא היה מדובר במגעים רציניים. החברה נשלטת על ידי האחים זלקינד ומגה אור של צחי נחמיאס המחזיקים 35.5% ממניותיה.
דסק"ש נסחרת לפי שווי של כחצי מיליארד שקל, נמצאת במצב פיננסי עדין עם חוב נטו של כ- 1.8 מיליארד שקל, כאשר אגרות החוב שלה נסחרות בתשואות "זבל", דבר שלמעשה לא מאפשר לה לגייס חוב נוסף והברירות היחידות העומדות בפני בעלי מניותיה הן להזרים כסף או למכור נכסים. למרות המחיר הנמוך יחסית לפיו נסחרת סלקום נראה שמכירתה היא האלטרנטיבה הפחות גרועה העומדת בפניהם ולכן בחרו בה.
החברה הודיעה כי היא משהה את הצעתה מה – 5 לנובמבר לפיה היא תנפיק אגרות חוב חדשות למחזיקי האג"ח שלה, כנגד שעבוד למניות סלקום.
רק נזכיר שסלקום נמצאת על המדף תקופה ארוכה מאוד ומה שקורה כעת הוא שככל הנראה בעלי השליטה חוששים שמניית החברה תמשיך להישחק בדומה למניות תקשורת רבות בשוק ולכן מעדיפים למכור כעת גם אם מדובר במחיר נמוך משקיוו. נקודה נוספת שהופכת את העסקה למעניינת יותר היא העובדה שסלקום למרות החוב הגבוה שלה, מספקת ביצועים חזקים בשוק ונמצאת במגמה חיובית, מה שהופך אותה לאטרקטיבית עבור המשקיעים למרות החוב.
















