משרד התקשורת שלח אתמול צוותים לבדיקת התקלה בחוות השרתים של בזק ביפו והיום צפוי ביקור נוסף של נציגים מהמשרד וזאת במטרה לגבש תחקיר ומסקנות מהירות מהאירוע.
מעבר לשאלת האחריות של בזק לתקלה שקרוב לוודאי נגרמה כתוצאה מטעות אנוש, השאלה היותר חשובה היא האם נכון שכל גופי החירום במדינה יישענו על תשתית בזק בלבד והאם לא נכון שתשתיות נוספות ייקחו חלק במערך.
חשוב להדגיש כי למרות כל מיני שמועות סביב החווה ביפו, בסופו של דבר מדובר בחווה מאוד מושקעת למרות שהיא הוקמה ב – 2006. החווה בירושלים שאמורה לגבות אותה יותר חדשה אמנם אבל החווה ביפו ברמה יותר גבוהה לדברי מקורות בחברה.
בחווה ביפו אירעו תקלות בעבר שפגעו בעיקר בלקוחות עסקיים ולאו דווקא בגופי חירום כמו במקרה משלשום, אך לרוב הן לא פורסמו. התקלה האחרונה התרחשה בלילה וטופלה בתוך מספר שעות ולכן הנזק שלה היה יחסית נמוך. אבל כעת השאלה תהיה סביב האפשרות לפצל את מוקדי החירום של המשטרה וכוחות הביטחון כך שלא כולם יישבו רק בתשתית של בזק. זה מהלך שיהיו לא עלויות כבדות מאד וסביר להניח שהוא גם לא יקרה בקרוב לאור העובדה שבזק נותנת לגופים אלה שירות ברמה מאוד גבוהה לאורך שנים ומפני שתקלות קורות במערכות כל כך מורכבות ויקרו גם בעתיד.
















