שיתוף האתרים בין החברות הסלולריות אינו זורם כפי שציפו וניכר שהקשיים בפרויקט גדולים משחשבו. בקרב החברות ניכר שישנם פערים בגישה ול – zmanavir נודע שמנכ"לי החברות צפויים להיפגש במטרה לנסות ולהניע את התהליך כך שיעבוד יותר מהר ויותר יעיל.
ממה שמסתמן נראה שב – PHI ובסלקום הגישה יותר חיובית לפרויקט והחברות מתואמות ביניהן בצורה יותר טובה והפרויקטים בין החברות מתקדמים למרות המורכבות, ואילו פלאפון פחות ידידותית ליוזמה. בין אם מדובר בגישה שמונחתת מלמעלה או בין אם מדובר בחוסר רצון של ועד העובדים שחזק מאד בהנדסה של החברה ולכן אינו שש לקדם אישורים – התחושה היא שפלאפון פחות ששה לשתף פעולה.
שיתוף האתרים הוא פרויקט שאת הפירות שלו החברות יוכלו לראות בטווח הארוך בחיסכון בעלויות. בשנה הראשונה החיסכון יהיה אולי נמוך יחסית אבל כל שנה הוא יתעצם בהתאם להיקף האתרים שיוסבו לשת"פ פסיבי. לשיתוף יש גם אספקטים חשבונאיים שכן כל חברה נדרשת למחוק את האתר או לרשום אותו כהשקעה וכולן חייבות שהדבר יהיה מאוזן ומתואם ביניהן.
גורמים עימם שוחחנו טוענים שהבעיות הן בעיקר בדרגי ביניים שלא תמיד מקשיבים למה שההנהלות רוצות מהן ולכן גוררים את הזמן, ולא יהיה מנוס מהתערבות של המנכ"לים כדי שניתן יהיה לדחוף כמה שיותר אתרים לתוך השיתוף.
היבט נוסף למורכבות ולקשיים של הפרויקט ניתן למצוא בעובדה שאתרים מסוימים נתפסים על ידי החברות כנכסים אסטרטגיים כלומר, החברות לא רוצות לאפשר למתחרות לעלות על תורן שבו יש להם יתרון שיווקי. ואם כבר עולים על תורן משותף, חלק מהתרנים נדרשים לעבור חיזוקים ואישורים של רשויות מקומיות לכל אתר כזה, ובקיצור בשורה התחתונה מדובר בפרויקט מורכב וללא דחיפה של המנכ"לים הוא יתקשה להתרומם.
















