ועד העובדים בבזק הודיע אמש להנהלת החברה כי מעתה ייאכף הסכם העבודה בחברה ככתבו וכלשונו ולא תתאפשר שום חריגה מההסכם. בשלב זה לא מדובר על סכסוך עבודה אלא רק על אכיפה קפדנית של ההסכם, אם כי לא מן הנמנע כי בהמשך נראה גם סכסוך עבודה קשה. אתמול העובדים פנו למנהלי בתי השקעות וגופים מוסדיים המושקעים בבזק במכתב וציינו כי המינוי של תומר ראב"ד אינו חוקי וכי הוא אינו מתאים לתפקיד והם מתנגדים לו.
הסכם העבודה בבזק קובע למשל כי החברה אינה רשאית להעסיק קבלנים חיצוניים בכל תחומי פעילותה. כך למשל, אסור להעסיק קבלני תשתית, קבלני כח אדם חיצוני, קבלני מכירות (דילרים) וכיו"ב.
בתיקון להסכם העבודה האחרון הצליחה ההנהלה להשיג חריג מסויים לפיו יתאפשר להעסיק קבלני פריסה לתחום הסיבים אך גם זה רק לתקופה קצרה ובתאום והסכמה מלאה של הוועד.
עד כה הוועד התריע מפעם לפעם בפני ההנהלה על השימוש המופרז בקבלנים אך לא הגיע לפיצוץ עימה בנושא, אך נראה שהפעם נחושים בוועד שלא לאפשר שום חריגה. חריגות נוספות שככל הנראה יאכפו הן בתחום יעדי מכירות לעובדי החברה האסורים על פי ההסכם וכן הגבלה על כמות משימות שניתן להטיל על טכנאים, וכנראה שרשימת ההפרות עוד ארוכה.
בוועד נחושים להתנגד בכל מחיר למינויו של תומר ראב"ד לתפקיד יושב ראש הדירקטוריון, וטוענים לרמייה והטעייה מצד ראב"ד ומצדה של בעלת השליטה קרן סרצ'לייט. בשלב זה הוועד אינו קושר את אכיפת ההסכם לעניין ראב"ד, אבל ניתן להניח בוודאות גבוהה שבקרוב נראה גם סכסוך עבודה עם צעדים קיצוניים הרבה יותר סביב המינוי.
קרן סרצ'לייט מקפידה לשמור בשלב זה על שתיקה רועמת אבל גורמים הקרובים לנושא מדברים על הלם מוחלט בקרב אנשיה שחשבו, משום מה, שיוכלו ל"החליק" את המינוי בקלות יחסית. מצד שני נראה שראשי הוועד, "החמישייה", נערכים למלחמת חורמה בנושא ועל פי ניסיון העבר ניתן לחזות ברמה די גבוהה של ודאות שהם גם ישיגו את מבוקשם.
















