חברת סטארלינק התחייבה לספק תשובות לדרישות משרד התקשורת לקבלת רישיון פעילות בישראל עד סוף השבוע הנוכחי. גורמים המעורבים במו"מ ציינו כי המגעים עם סטארלינק נמשכים, ונעשים מאמצים להשלים את פרטי הרישיון. במקביל, משרד התקשורת כבר הכין תקציב לרכישת רכיבי המערכת הלוויינית של סטארלינק ומוכן לבצע זאת בהקדם.
על אף הציפייה כי ביקורו של מנכ"ל סטארלינק אילון מאסק בישראל יאיץ את תחילת פעילות החברה בישראל, נראה כי הדרגים המקצועיים בסטארלינק ממשיכים לנהל את המו"מ באופן עקבי וללא קשר לביקור זה.
משרד התקשורת, שחדל לצפות להתקדמות מהירה בנושא, מעוניין בהשלמת המו"מ על מנת להיערך לתרחישים אפשריים בצפון הארץ. המשרד שואף לצייד כיתות כוננות, רבש"צים ומוקדי חירום בפתרונות גיבוי של סטארלינק למקרה של פגיעה ברשתות התקשורת. נדגיש כי המשרד דורש מסטארלינק שורה של דרישות בכל הקשור לפעילותה בישראל כך שמערכותיה יימכרו תחת פיקוח כדי שלא יגיעו לגורמים עויינים.
סטארלינק מפעילה רשת לוויינים לווינים נמוכי מסלול (LEO) המאפשרת גישה לאינטרנט בפריסה גלובלית. הרשת כוללת אלפי לוויינים קטנים וזולים יחסית המשדרים אינטרנט לתחנות קרקע קטנות. יתרונה המרכזי של המערכת בהקשר של תקשורת בחירום הוא בכך שהיא אינה תלויה בתשתיות קרקעיות כגון סיבים אופטיים או אנטנות סלולריות שעלולות להיפגע בעת מלחמה. לווייני סטארלינק מספקים קישוריות גם לאזורים מבודדים שאינם מחוברים לרשת האינטרנט הקרקעית.
במקרה של ניתוק רשתות התקשורת הקרקעיות, צבא ורשויות החירום יכולים להשתמש בתחנות קרקע ניידות של סטארלינק על מנת להקים רשת תקשורת לווינית עצמאית לשימוש כיתות כוננות, רבש"צים ומוקדי חירום. כך ניתן להבטיח זמינות ועמידות התקשורת הקריטית בעתות חירום. בכך למעשה סטארלינק מספקת שכבת גיבוי לוויינית לתקשורת המבוססת על תשתיות קרקע, דבר החיוני להמשכיות תפקוד מערכות החירום במצבי לחימה.

















המשפט " משרד התקשורת כבר הכין תקציב לרכישת רכיבי המערכת הלוויינית של סטארלינק" הוא לא רלבנטי !!
משרד התקשורת אינו צד שותף או חלק במכירת ציוד קליטה של סטארלינק , אותו החברה מוכרת ישירות או באמצעות מפיצים ללקוחות הקצה שמתקינים את הערכה בפשטו בעצמם בביתם