תמונת מצב לגבי מכרזי צה"ל הגדולים שאמורים היו להתפרסם והמלחמה דחתה, וזאת על פי שיחות עם גורמים המעורבים בפרוייקטים השונים: כפי שפרסמנו בחודש שעבר https://zmanavir.co.il/internet/21526/ התחושה של המתמודדים היא שכל המכרזים יידחו ואולם ככל שעובר הזמן משתנות חלק מהתפיסות והערכות הן שמכרז הטרנספורט (האופטיקה) שאמור היה לצאת השנה ושמתופעל על ידי חברת Ribbon (לשעבר ECI) קרוב לוודאי שאיש לא יגע בטווח הקרוב למרות שבצה"ל ראו חשיבות בהוצאת המכרז ושיפור התפעול של הרשת. בעקבות המלחמה כרגע הנושא אינו נמצא על הפרק היות ומדובר בשכבת הבסיס של כל הרשת הצה"לית כך שהיצרנים שבנו על המכרז הזה ייאלצו לחכות.
בכל הקשור למכרזי WAN ו-LAN שמי שמפעיל אותם הם סיסקו ובינת ושגם הם אמורים היו לצאת לריענון, הערכות הן שצה"ל לא יתמהמה יותר מדי וכן עשוי להוציא אותם לפועל אחרי המלחמה. ההבדל העיקרי בין WAN ל-LAN הוא בכיסוי. רשת WAN מחברת בין רשתות LAN שונות, בעוד שרשת LAN מתפרסת על אזור גאוגרפי מוגבל. ההבדל הזה משפיע על המאפיינים של הרשתות, כגון רוחב הפס, זמן ההשהיה והעלות.
ואילו לגבי מכרז ה – 5G של צה"ל, שהוא אולי המסקרן ביותר בתעשייה, אומרים גורמים שמכירים היטב את הפרויקט שהיום בעקבות המלחמה ברור מעבר לכל ספק שה – 5G הוא העתיד וצה"ל יהיה חייב לאמץ את הטכנולוגיה בכל הכוח. לדברי אותם גורמים כרגע לא ברור מה התצורה שצה"ל יבחר וזה יהיה נתון לדיון לאחר המלחמה, אבל ללא ספק הצורך ברשת 5G מהירה ובעלת יכולת להעביר נתונים בפס רחב בזמן אמת משלל גורמים הפכה להיות קריטית.
















