צה"ל התיר לחברת פלאפון לעלות על תרנים בבסיסים צבאיים ולהציב עליהם אנטנות סלולריות שלה בעקבות המלחמה, אך דרש ממנה להתחייב לפרקן עד 6 ימים לאחר שתסתיים המלחמה. ככל הנראה הסיבה לדרישה של צה"ל נובעת מהסכמים שנסגרו עם סלקום ועם פרטנר המעניקים להן בלעדיות לאחר שזכו במכרזי צה"ל.
עד המלחמה פלאפון הייתה בחסרון באתרים ביו"ש ולאחר שפרצה התערב משרד התקשורת לטובתה מול צה"ל והבעיה נפתרה – כאמור ביו"ש בלבד. אלא שבשורה של בסיסים ברחבי הארץ שקלטו אלפי מילואימניקים, נוצרה לפלאפון בעיה מפני שהתקשתה לקלוט את היקף המשתמשים הרחב באותם בסיסים. לסלקום יש הסכם בהיותה ספקית הסלולר של חיילי צה"ל המאפשר לה להשתמש בתרנים בכל בסיסי צה"ל, ולפרטנר יש אפשרות לנצל את התרנים בהיותה שותף של מוטורולה בסלולר הצבאי.
בפלאפון ביקשו מצה"ל ומשרד התקשורת לאפשר לה לעלות על אתרים בבסיסי הצבא ברחבי הארץ ואחרי שהתחייבה שתישא בכל הנזקים וכו', היא גם נדרשה להתחייב לפרק את האתרים שלה בתוך 6 ימים מתום המלחמה. בלית ברירה פלאפון נענתה לדרישה למרות שלכאורה אם אין התנגדות לסלקום ולפרטנר להשתמש באותו תורן יחד איתה, אין מניעה שגם פלאפון תשתמש באתר ותישא בעלויות היחסיות.
נדגיש שבמשרד התקשורת לא הרימו ידיים לגבי האפשרות שבתום המלחמה ניתן יהיה להגיע להסדר עם אגף תכנון ויחידת חושן (האמונה על הנושא), שיאפשר הישארות האתרים של פלאפון בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ. במשרד מעריכים שברגע שפלאפון כבר משתמשת בתרנים בבסיסים, לא מן הנמנע שיהיה יותר קל לצה"ל למצוא פתרון שיאפשר לה לא לפרק את אותם אתרים סלולריים.
















