תוכנית העבודה של משרד התקשורת נמצאת בשלבי גיבוש סופיים וצפויה להיות מוצגת לשר התקשורת שלמה קרעי עוד לפני סוף החודש. על פי הערכות התוכנית תהיה דומה לתוכנית העבודה השנה ולא יהיו בה שינויים גדולים, מה שאומר שהיא תכלול טיפול עידוד וקידום תשתיות הסלולר בעולם ה – 5G וניסיון למציאת דרכים שיקלו על הקמת אתרים חדשים, וניסיון להשלים את העבודה לקביעת מחירי השוק הסיטונאי וקביעת מחירים בשוק הסיטונאי פסיבי, וכמובן המשך הטיפול בנושא הדואר והפרטת החברה.
לדברי גורמים המעורבים בהכנה, המשרד מתכוון לשים דגש על תעריפי השוק הסיטונאי היות והוא מבין שהוא נמצא בפיגור משמעותי בנושא. העבודה על המחירים אמורה הייתה להסתיים מזמן אך המשרד התעכב פעם אחר פעם מסיבות שונות אך הפעם התחדדה ההבנה שבלי טיפול במחירים הסיטונאיים כולל הסיטונאי הפסיבי, יהיו חברות שפשוט יקרסו. העבודה צפויה לכלול התייחסות גם לדמי הפיקוח השערורייתיים שגובה בזק ואישר המשרד על מפקחים שלכאורה מגיעים לפקח על תשתיות בזק כאשר הן נפתחות לשימוש מתחרותיה, אך בפועל מדובר בקבלני כוח אדם שבזק מעסיקה שלא עושים כלום מלבד לשבת ולהתבונן מרחוק על העבודות הנעשות, ובזק מקבלת על כל מפקח כזה 1,900 שקל ליום.
משרד התקשורת מבין כי הפחתה במחירי השוק הסיטונאי עשויה להוביל להגברת התחרות ואף להורדת מחירים, ובתקופת המלחמה המטרה מקבלת משנה תוקף.
בנוגע לסלולר במשרד מקווים כי הצוות הבינמשרדי שהוקם בשנה שעברה לקידום ה – 5G ועבודתו נכנסה למצב המתנה בשל המלחמה, ישלים את העבודה שלו וניתן יהיה לדון בהמלצות שיגבש. שר התקשורת שלמה קרעי כבר אמר כמה וכמה פעמים שהוא מודאג ממצב שוק הסלולר ומקומה של ישראל בדירוג העולמי.
נושא שרבים בשוק חשבו שיסתיים השנה וכולל את ביטול ההפרדה המבנית בבזק, לא צפוי לעמוד בראש סדר העדיפות של המשרד גם בשנה הבאה.
















