משרד התקשורת החל היום (ג') לחלק מאות מכשירי טלפון לווייני מתוצרת אירידיום לרשויות מקומיות בסמיכות לאזורי הלחימה. המכשירים, מחולקים לבעלי תפקידי מפתח ברשויות במטרה לשמור על קשר גם בעת נפילת מערכות תקשורת ולאפשר המשך תיפקוד ולהגן על המרחב. בשבועות האחרונים בדק המשרד מספר יצרנים לאספקת שירותי תקשורת לווייניים, ובמסגרת זאת הוא ממשיך במגעים גם עם חברת סטארלינק. בשבוע שעבר דיווחנו שסטארלינק אמורה הייתה להודיע למשרד האם היא מקבלת את תנאי הרישיון שהציב לה, וכעת מתברר שהסיפור איתה לא הסתיים ובמשרד לא יודעים מתי זה יקרה. אירידיום משווקת בישראל על ידי גילת טלקום.
כחלק מהיערכות משרד התקשורת להמשך המצב המיוחד בעורף ולאור תרחיש הייחוס המעודכן, המשרד ממשיך לפעול למתן פתרונות כדי לאפשר רציפות תפקודית. המשרד מקיים הערכות מצב באופן שוטף, תוך הפקת לקחים מהאירועים עד כה יחד ובתיאום עם רשות החירום הלאומית (רח"ל) ובין היתר פעל לתגבור קווי תמסורת, עיבוי אנרגיה במוקדים ואתרים אסטרטגיים וסיוע לרשויות המקומיות, כדי לאפשר רציפות תפקודית ככל שניתן גם בעת משברי ותקלות תקשורת שעלולות להתרחש.
כך, בין היתר, המשרד פועל בימים אלה בסיוע לרשויות באזורי העימות תוך הכוונה ביטחונית של רח"ל, בחלוקת מכשירי טלפון לווייניים, מתן תמיכות לחיבור מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס.
שר התקשורת שלמה קרעי אמר: "התחלנו היום בצפון, בחלוקה והדרכה לראשי המועצות ולרבש"צים על הטלפונים הלווייניים. שמענו על האתגרים והצרכים השונים בכל אתר ואתר. בקרוב נגיע לכל ישוב בקווי העימות גם בדרום וביו"ש".
מנכ"ל משרד התקשורת, מימון (מוני) שמילה: "שירותי תקשורת הינם בגדר שירות חיוני וקריטי הן לארגוני הביטחון והן לצורך ניהול הרשויות המקומיות".
















