משרד התקשורת הודיע היום כי החל משנת 2024 יחול שינוי באופן קביעת התשלומים המרביים עבור השירותים הסיטונאיים ברשת בזק. עד כה, התשלומים המרביים עודכנו מדי שנה בהתאם למנגנון קבוע שלקח בחשבון את מגמות הביקושים ברשת פלוס עליית מדד המחירים.
אולם משרד התקשורת סבור כי מנגנון זה אינו מתאים עוד למציאות הנוכחית, בה מתרחש מעבר הולך וגובר של לקוחות מרשת הנחושת לרשת הסיבים האופטיים של בזק. שימוש באותו מנגנון עלול להביא לעלייה משמעותית בתשלומים המרביים, מעבר לנדרש, תוך פגיעה בתחרות מול בזק.
לפיכך, החליט המשרד לצאת בשימוע ציבורי על ביטול מנגנון עדכון התשלומים לשנת 2024. במקומו, התשלומים המרביים לשנה זו יעודכנו על בסיס התשלומים שנקבעו לשנת 2023 בתוספת שיעור השינוי במדד המחירים לצרכן בלבד.
המשרד נמצא בתהליך של גיבוש מודל עדכני יותר לחישוב העלויות וקביעת התשלומים המרביים בהתאם למציאות הטכנולוגית הנוכחית. מודל זה צפוי להיות מוכן במהלך רבעון 2024 ולשמש בסיס לקביעת התשלומים לשנים הבאות.
השינוי נועד למנוע עלייה שלא לצורך בתשלומים עבור שירותי השוק הסיטונאי, תוך התאמה למעבר ההדרגתי לרשת הסיבים האופטיים. ניתן לצפות כי לצעד של קביעת המתודולוגיה החדשה למחירים הסיטונאיים תהיה השפעה על מחירי האינטרנט אך מוקדם עדיין להעריך בכמה.
















