רשות התחרות קיבלה פנייה לבדיקת הסכסוך בין קשת ל – yes סביב המשך ההתקשרות ביניהן, והיא מאשרת שהנושא נמצא בבדיקה. הויכוח המסחרי בין החברות גלש למחוזות קיצוניים של שני הצדדים שרק הולכים ומחריפים וכל צד מתבצר בעמדתו. הוויכוח הפך חריף בשל העובדה שקשת 12 מתחרה ב – yes בשוק הטלוויזיה באמצעות הפלטפורמה שהקימה Free tv, ואילו yes גייסה את החברה אחות פלאפון לחרם פרסומי בקשת 12 כבר חצי שנה.
כעת הגיע המועד שהצדדים צריכים להאריך את החוזה ביניהם על התשלום עבור צפייה נדחית, ולטענת yes מדובר בסכומים מאוד גבוהים שהיא לא מוכנה לשלם שכן הם יגררו אותה להעלאת מחירים לצרכנים.
מהבחינה הזאת אומרים ב – yes שקשת 12 תמשיך עם השידור הליניארי כרגיל ובאיכות HD כפי שמחייב אותה החוק, אך ללא יכולת צפייה ב – vod, Start over, או catch up ולקוח שזה חשוב לו יכול להוריד את האפליקציה של 12 פלוס ולראות שם את כל מה שהוא רוצה. כמובן שהטענות של yes הן חלק מהמו"מ, כאשר מנגד בקשת 12 לא היססו להעלות באנר שמתריע שהתכונות של הצפיה הנדחית לא יהיו ב – yes החל מינואר מה שנתפס כצעד מאיים וכוחני ורמז לכלל השוק.
הפנייה לרשות התחרות היא עליית מדרגה. yes טוענת שלא היא פנתה לרשות התחרות. סביר להניח שהיא וגם שחקנים אחרים היו שמחים אם הבדיקה לא תבחן רק את הכוח של קשת 12 וצעדיה כגוף התקשורת מהחזקים ביותר במדינה, אלא בעיקר בהיבט של Free tv שאמורה לפעול תחת תנאים מסוימים שאמורים לרסן את כוחה של קשת במסגרת האישור שניתן לה להפעיל את Free tv. נזכיר שהאישור שנתנה הרשות למיזם הוא זמני ונתון לבדיקה חוזרת.
מאידך, פלאפון ו – yes נמצאות בבעלות קבוצת בזק שהיא גם מהמפרסמות הגדולות בשוק, ולכן החשש הוא שבזק תצטרף למאבק גם כן, מה שעשוי להחריף את המאבק עוד יותר.
נדגיש כי טיב המחלוקות הללו הן שהן מסתיימות ברגע האחרון בפשרה משום ששני הצדדים יודעים שהפסקת ההסכם יגרור פגיעה בשניהם ואף צד לא רוצה להגיע לשם.
















