מי שהגיש את התלונה לרשות התחרות בנושא הסכסוך בין yes לקשת, עשה זאת גם על מנת להסב את תשומת ליבה של הרשות לאירוע שיש לו השפעה על שוק הטלוויזיה, אבל בעיקר עשה זאת על מנת לנסות ולהשפיע על החלטת רשות התחרות לגבי המשך הפטור מהסדר כובל שנתנה הרשות לקשת ו – RGE במסגרת שיתוף הפעולה במיזם Free TV, האמור להיבחן על ידה בשנה הבאה. ובמלים אחרות, מי שהגיש את התלונה כיוון לפגוע במפקדה ופחות בכוחות הלוחמים.
הסכסוך בין קשת ל – yes נסוב סביב הארכת הסכם ההתקשרות בין החברות והתשלום שדורשת קשת על המשך הפצת תכנים במערך yes פלוס. שתי החברות נאחזות בקרנות המזבח ונכון לעכשיו אף אחת לא ממצמצת. קשת מאיימת להפסיק את השימוש בתכונות המתקדמות של הצפייה הנדחית ללקוחות yes ואילו האחרונה "מכשירה" מצב שבו היא תשדר רק שידורים ליניאריים באיכות HD וללא VOD וכמובן כל שאר התכונות בצפייה הנדחית.
התלונה שלא ברור על ידי מי הוגשה, ו – yes מכחישה כל קשר אליה, מטופלת במחלקת האכיפה ברשות התחרות. מישהו כיוון למשהו יותר גדול, והמשהו הזה הוא הפטור מהסדר כובל שהרשות נתנה ל – Free TV אחרי ששתי החברות רצו בתחילה להתמזג וסורבו. רשות התחרות בחרה בפטור מהסדר כובל בכוונה כדי שתוכל לבחון את שיתוף הפעולה בין קשת ו – RGE והשפעותיו על שוק הטלוויזיה והפרסום, ואף דאגה שיכלול מנגנון היפרדות שבסמכותה להפעיל עד ספטמבר 2024.
כך שלכאורה ללא קשר לתלונה, אם הרשות מגיעה למסקנה שקשת ו – RGE מנסות דרך הפלטפורמה של Free TV לפגוע במתחרות זה יכול להשפיע על הארכת הפטור. כאן המקום לציין מנגד שלא כל מו"מ מסחרי פוגע בתחרות ולעתים הרשות דווקא תעדיף להתבונן מהצד על עימותים בין מתחרים.
בעיני הרשות עמדו שני וקטורים מנוגדים בבואה לבחון את השת"פ בין הגופים: מצד אחד קשת שהיא חברה חזקה מאוד בתחום החדשות בעיקר, ו – RGE שחזקה בספורט שהוא מאוד קריטי לפלטפורמת שידורים במיוחד חדשה. החשש הוא אם קורה מקרה שאת הספורט או החדשות השותפות ינסו למכור למתחרים במחיר שיקשה עליהם להתחרות או שהמחיר שידרשו יהיה ברמה כזאת, שהם עושים את זה כדי להשיג לקוחות ל – Free TV.
כלומר, מצד אחד ישנה תועלת גדולה בכניסה של Free TV לשוק שהוא יחסית ריכוזי בעיני הרשות, והיא יכולה להביא ערך והגברת התחרות ללקוחות אבל מנגד אם השותפות לא מתנהגות יפה הן מסתכנות פעמיים, פעם אחת דרך האכיפה של הרשות שבודקת את התלונה, ופעם שנייה דרך המשך השת"פ בין RGE וקשת ב – Free TV, שזו הדרמה מאחורי התלונה, כי זה ייבחן וכבר יש כבר מנגנון היפרדות, שכאמור נבנה בכוונה כך שכל עוד Free TV קטנה, התמריץ של קשת ו – RGE לפגוע במתחרים הוא קטן, כי רוב ההכנסות שלהם עדיין מגיע ממכירת תכנים לפלטפורמות המתחרות. אבל אם Free TV הופכת להיות שחקן גדול, החשש לפגיעה במתחרים מתחזק ולכן הפטור הוא לזמן מוגבל.
בשורה התחתונה ביום ראשון ההסכם פוקע והערכה היא שהצדדים יגיעו להבנות ויחזרו לעבוד יחד, אבל בכל מקרה זה יהיה רק שלב נוסף במלחמה כי הדרמה האמיתית תהיה רק בספטמבר 2024.

















Helpful info. Fortunate me I found your web site by chance, and I'm shocked why this accident did not came about
in advance! I bookmarked it.
קשת מתאבדת עם מחיר מגוחך של 9 דולרים למנוי "לכל החיים" ) שיספרו לסבתא לא התאמצתי לקרוא א ההסכם אבל די ברור שזה לא נכון עיף שמחל אותם מהתחייבות הפרסום עם איזה סעכי) . במדינת עולם שלישי המחיר אולי 9 דולרים לבית זה מחיר ה גיוני אבל לא כאן. שקוף שהם מסבסדים עמוק מאוד !!! את הממנויים הקיימים שכנראה לא רבים כל כך אחרת היו מתפארים בהישגי המכירות שלהם).