משרד התקשורת קיים דיון רחב בנושא היערכות לשעת חירום ביחד עם נציגי אגף התקציבים, פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית (רח"ל) ועוד. מטרת הדיון הייתה להציג בפני גורמי הממשלה את עמדות משרד התקשורת בכל הקשור לצורך לתמוך ברשתות הסלולר בשעת חירום ואת המשמעויות הכלכליות של האירוע.
מהדיון עולה שיש צורך להבטיח רציפות תפקודית של אלפי אתרים באזורים שמיפה משרד התקשורת לאורך הרבה יותר שעות מאשר נקוב היום ברישיון החברות שזה שעתיים בלבד. זה אומר שהחברות הסלולריות יידרשו להשקעה של מאות מיליוני שקלים כדי לתגבר פתרונות אנרגיה והשאלה היא מי ישא בעלות ומהיכן יגיע התקציב.
לכל שעה של מצברים שיעבדו במקרה של הפסקת חשמל ישנה עלות כבדה מאד מבחינת החברות ולכן די היה ברור בדיון שלבד הן לא יוכלו לממן את ההשקעה ויידרש לכך מקור תקציבי, במיוחד עם מדברים על שרידות למשך שעות ארוכות.
במשרד התקשורת רוצים להתקדם עם החלטה בנושא עד גיבוש התקציב החדש אבל הבעיה היא שבמשרד האוצר מבינים את הצורך הביטחוני אך דורשים שמשרד הביטחון יממן את ההשקעה מתקציבו, דבר שקמה לו התנגדות משמעותית בטענה שזה לא שייך לתקציב משרד הביטחון אלא מדובר באירוע אזרחי, וכפי שצה"ל לא מממן את הארוחות למפונים, זה לא מתפקידו לממן את השרידות ברשתות הסלולריות.
בשורה התחתונה של הדיון כולם מסכימים שיש צורך להרחיב את פעילות הרשתות הסלולריות באזורי הגבול בצפון ובדרום אך השאלה היא כיצד ימומן הפרויקט, ומה יקרה אם התוכנית של משרד התקשורת לתקן את הרישיון של החברות הסלולריות ולחייב אותן לעשות זאת, וזאת כאשר אין מקור מימוני לכך.
















