למרות המלחמה והרגישות הפוליטית, במכון היצוא מתכוונים השנה לפתוח ביתן ישראלי בתערוכת הסלולר MWC2024 בברצלונה כמדי שנה, וזאת על מנת לשדר עסקים כרגיל ובמטרה להמשיך את המומנט של הצלחת הביתן הישראלי בתערוכה שמביא לא מעט חברות סטארט אפ ישראליות ומחבר אותם למפעילים בכל העולם דרך עבודות תיאום שעושים הנספחים הכלכליים. המכון כבר החל להשכיר ביתנים לחברות ישראליות שרוצות להופיע בתערוכה. מדובר ב – 32 חברות שיופיעו בביתן. שר התמ"ת ניר ברקת ושר התקשורת שלמה קרעי עדיין לא החליטו סופית האם להשתתף בתערוכה וכך גם לגבי השתתפות נציגיהם.
הרגישות הפוליטית מחייבת גם היערכות בסידורי הביטחון לנציגים בביתן הישראלי.
בקרב החברות הסלולריות נערכים לשלוח נציגים אך הערכה היא שהרכב המשלחות יצומצם השנה, וגם הגעתם של חלק מהמנכ"לים מוטלת בספק. גם אריקסון ונוקיה ישראל יוציאו נציגות מצומצמת מאוד וזאת על רקע הקיצוצים שעוברות החברות בעולם וצמצום במספר המשתתפים שיקחו חלק בתערוכה מקרב המפעילים.
התערוכה בברצלונה צפויה השנה להתקרב מבחינת מספר המשתתפים למימדים של השנים טרום הקורונה, עם למעלה מ – 100 אלף משתתפים, כך שהתערוכה משקפת חזרה למצב עניינים רגיל בסדר היום העולמי של תחום הסלולר.
















