משרד האוצר מוכן להיכנס למו"מ עם משרד התקשורת על בחינת נושא הגנרציה (שם קוד לגיבוי אתרים סלולריים בעת הפסקות חשמל) באופן ממוקד ולנסות למצוא פתרונות לעניין, אך דרישת משרד התקשורת לכרוך שורה של נושאים ביחד, ולתקצב אותם במקביל, אינה מקובלת.
מדיונים שהתקיימו בימים האחרונים בין הצדדים לקראת הדיון בממשלה על תקציב 2024 אתמול, התברר כי בכל הקשור לתקציבים שמשרד התקשורת דורש בסיוע לעידוד פריסת אתרים ב – 5G, באוצר לא מוכנים לשמוע על כך בתקופת המלחמה, וכך גם לגבי עיבוי הכיסוי, ותקציבים לחדשנות.
ואולם בכל הקשור לנושא הגנרציה נראה שבאוצר לא השיבו בשלילה אלא סבורים שהיקף הפרוייקט שהציג המשרד מופרך וניתן להגיע למספרים הרבה יותר נמוכים. נזכיר שמשרד התקשורת תיקצב את הפרויקט ב – 480 מיליון שקל ואילו באוצר סבורים שעם רעיונות חדשים וצמצום הפרויקט רק לאזורים הנחוצים באמת לגיבוי, ניתן להגיע לסכום של כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים שניתן לחשוב כיצד משיגים אותם.
בדיון בין הצדדים טוענים אנשי משרד התקשורת שלא ניתן לדרוש מהחברות להשקיע בפרויקט שהוא לא לטובתם – כלומר בהוצאה שהיא נטו אינטרס של המדינה, ולפיכך המדינה היא זו שצריכה לשאת בהם. מנגד, באוצר סבורים שגם הדרישה של משרד התקשורת לקידום אתרים סלולריים ב – 5G פועלת לטובת החברות ולכן השאלה האם זה נכון שהמדינה תתערב בשוק הפרטי.
נקודה נוספת היא שבסיס תקציב משרד התקשורת לא קוצץ וזאת בניגוד למשרדים אחרים. הטענה מושמעת כלפי משרד התקשורת שמתעלם מהקיצוצים הרחבים בתקציב.
















