בזק החלה במהלך גדול לקליטת מאות טכנאים חדשים לחברה, כך נודע ל – zmanavir. בימים האחרונים החלו פרסומים ברשתות החברתיות ופניות של עובדי חברה בשיטת "חבר מביא חבר", אך ככל הנראה מדובר בחלק ממאמץ קליטה מקיף שבו פתחה החברה. ע"פ גורמים בחברה מהלך הקליטה המשמעותי של טכנאים נובע מהחלטת ועד העובדים לצמצם משמעותית את העסקתם של קבלני חוץ, והדרך שבחרה ההנהלה להתמודד עם המשבר היא לקלוט, כאמור, מאות רבות של טכנאים.
מומחים בתחום התשתיות עימם שוחחנו מביעים פליאה על החלטת החברה לקלוט מאות טכנאים במקום הקבלנים. לדבריהם האפקטיביות של קבלני התשתית, בעיקר בבנייה צמודת קרקע בה בזק מתמקדת, גבוהה משמעותית מזו של טכנאי החברה ותידרש לחברה כמות עצומה של טכנאים על מנת להחליף את הקבלנים המועסקים ע"י החברה כיום.
החשש של ועד העובדים מובן, אומרים אותם גורמים, בעיקר על רקע השימוש הרחב בקבלנים ע"י החברה, אולם הפתרון של להפסיק העסקת קבלנים ולעבור לשימוש ב"טכנאי בית" בלבד צפוי להביא לפגישה קשה ביכולת של החברה להתחרות בתחום. לדברי אותם מומחים כל יתר החברות הפועלות בתחום נסמכות כמעט אך ורק על קבלנים, וגם אלו שפעלו באמצעות "טכנאי בית" הבינו את הטעות ועברו לעבוד עם קבלני חוץ.
משבר הקבלנים בבזק הוא ללא כל ספק בראש ובראשונה משבר של אמון בין הוועד להנהלה. מערך הקבלנים עובד בבזק כבר במשך יותר משלוש שנים, כשהוועד נתן הסכמה שבשתיקה לעניין למרות שהוא מנוגד להסכמים הקיבוציים בחברה. גם אם מתעלמים מהעלות הכבדה שתהיה בכך, הפתרון של קליטת מאות טכנאים במקום להתמודד ולמצוא פתרון מוסכם עם הוועד הוא תעודת עניות קשה להנהלת בזק ומשקף את הכישלון של המנכ"ל בהתמודדות עם משברים מהסוג הזה.
מבחינת הוועד מדובר בהישג משמעותי המבצר את הביטחון התעסוקתי של עובדי החברה. העובדה שכעת בניגוד לכל מה שקורה במשק לא רק שבזק לא עוסקת בהתייעלות ובפיטורים אלא להיפך, בקליטה משמעותית של עובדים חדשים, משקפת את עוצמתו של ועד העובדים של בזק ואת העובדה שהוא למעשה שולט בחברה ללא עוררין.

















חברה שהמדינה ובעלי ההון הרסו וחלבו ממנה מיליארדים בכול סיבוב של הפרטה עד הקריסה עם אלוביץ האיחוד והקומבינה עם YES.הוצאת אלפי עובדים בגילאי 50 לפרישה מוקדמת בתנאים טובים למרות שרבים רצו להישאר ולהמשיך לעבוד ולתרום לחברה שהקימו מימי רשות הדואר.לא פלא שבזק הגיע למקום שהגיע עבודה רק עם קבלני חוץ שרובם מהרשות שאין להם שום זיקה למדינה ולבזק שרובם עובדים גם פרטי וגם עם חברות אחרות אמנם הם מקבלים למטר תשלום נמוך אבל הנמוך עולה ביוקר בצמוד חומרים ובכמות של המטרים ולא פלא שפוטרו ויש הפסדים של מיליונים הזות עולה בסוף ביוקר הגיע הזמן שגם בבזק יעשו בתקופה הזו חשבון נפש ובדק.