פרק נוסף בפארסה הקרויה רישיון תקשורת לחברת סטארלינק מתברר בימים אלה במסגרת השיחות בין החברה למשרד התקשורת סביב תנאי הרישיון שלה. ל – zmanavir נודע שסטארלינק מנסה להעלות מחדש את הסוגיה של שיווק מוצריה בעזה לטובת צרכים הומניטריים, וזאת לאחר שכבר הובהר לחברה שמדינת ישראל לא תסכים לכך בשל החשש מזליגה לצרכי טרור.
בחודשים האחרונים משרד התקשורת מנהל מו"מ עם החברה ובמסגרת זאת הובהרו לסטארלינק התנאים שדורשת ישראל שאת עיקרם חשפנו כאן לראשונה https://zmanavir.co.il/internet/21734/ ושמדברים על כך שהחברה תפעל באמצעות גורמים ישראליים או דרך חברה בת, ושייאסר עליה לשווק את פתרונות התקשורת שלה ללא שניתן יהיה לפקח עליהם, ושבעיקר ישווקו לגורמים שמהם לא עולה חשש שישתמשו במוצר לטובת טרור.
נזכיר שלאחר ששר התקשורת שלמה קרעי הודיע שהוא לא מתכוון להתעסק עם האירוע יותר מדי, ניסה אילון מאסק הבעלים של החברה לחזור בו מכוונתו לשווק את המוצר בעזה ואף הגיע לישראל על מנת לנסות ולרכך את הזעם על דברים שנתפסו כבעלי ניחוח אנטישמי. מאסק לא הסתיר את עמדתו שניתן לספק את המוצר לטובת צרכים הומניטריים בעזה, ועדיין להשאירם תחת פיקוח.
עם בואו הודיעו במשרד התקשורת שהושג הסכם עקרוני לכניסת החברה לישראל, אך בשורה התחתונה המו"מ עם החברה לא נגמר וישנם עליות וירידות, שכבר די נמאסו על המשרד, עד כדי כך שקנה טלפונים לוויניים של חברת אירידיום.
בשורה התחתונה סטארלינק לא נכנסת כרגע לארץ והמגעים עם החברה על תנאי הרישיון נמשכים.
















