בנק ברקליס יוצא מגדרו בתשבחות על בזק, וזאת לאחר שיחת משקיעים שניהל הבנק עם יו"ר החברה תומר ראב"ד. לדברי הבנק "ב 14+ השנים שלנו כמכסים את חברות התקשורת הישראליות, לעיתים רחוקות ראינו עניין משקיעים גבוה כל כך כפי שראינו בפגישתנו עם בזק. זה יכול להישמע בתחילה כניגוד-אינטואיטיבי נוכח הסביבה הגיאופוליטית".
"לדעתנו, משקיעים זרים שמרו מרחק בטוח מהענף ב-12 החודשים האחרונים על רקע הרפורמות המשפטיות המוצעות והמלחמה. עם זאת, נראה שהמשקיעים הבינו שעד כה תוצאות בזק לא רק נשארו חסינות מסביבת המאקרו, אלא שגם החברה נמצאת באסטרטגיית צמיחה, בחלקה הודות לשדרוג לקוחות וגישה תחרותית, לצד חידוש חלוקת הדיבידנדים. עם ירידת מחיר המניה, אנו מאמינים שהמשקיעים עורכים בדיקת נאותות כדי להחליט מתי להפוך לקונסטרוקטיביים יותר".
במבט קדימה, בזמן שמובן שמשקיעים זרים זהירים מחשיפה ל'רעש' הגיאופוליטי המתמשך, חשוב לזכור שבזק לא הושפעה, ואנו מצפים שהחברה תמשיך לספק תוצאות יציבות. מניית BEZQ נסחרת במכפיל 4.7 על ה – EBITDA הצפוי ל-2024, שאנו רואים כלא גבוה וכנקודת כניסה טובה להשקעת איכות וממליצים מחיר יעד של 7 שקלים למניה.
ברקליס אומר שבזק התגברה הן על אי-היציבות הפוליטית המקומית והן על אי-הוודאות הגלובלית כלכלית, והציגה צמיחה יציבה למרות מעברים טכנולוגיים תחרותיים. בשיחה עם המשקיעים, פירט ראב"ד את התנופה החזקה של החברה למרות האתגרים המאקרו-כלכליים.
עוד צויין בסקירה כי לבזק יש מעל 2 מיליון משקי בית מחוברים בסיבים אופטיים, ושיעור חדירה של סיבים של 26.4%. החברה מעריכה שתכסה כ-2.7 מיליון בתים ו-85% מהמדינה בעתיד הנראה לעין. המעבר מנחושת לסיבים בדרך כלל משמעו עלייה של כ-40% בהכנסה ממוצעת למנוי.
בנוגע ל – 5G בפלאפון אומר הבנק שמעל מיליון לקוחות עברו ל-5G, המהווים 38% מהמנויים. בזק מתכננת להגיע לרמה של 80% חדירת 5G בעתיד הנראה לעין. המעבר מ-4G ל-5G בדרך כלל משמעו עלייה של כ-20% בהכנסה ממוצעת למנוי.
בכל הקשור ל – yes אומרים בברקליס כי 67% מלקוחות החברה עברו משירות מבוסס לוויין ל-IPTV. בזק מעריכה שכל לקוחותיה יעברו ל-IPTV בשנים הקרובות, והחברה ציינה שהמעבר הזה יתורגם לחיסכון משמעותי בהוצאות הוניות ותפעוליות.
לדברי הבנק הסיכון הרגולטורי היה שאלה חוזרת מצד המשקיעים לאורך כל מסע הגיוס. אמנם נכון שעד לפני מספר שנים היה יותר חיכוך ביחסים בין הרגולטורים לבין בזק, אבל מר ראב"ד ציין שחל שינוי משמעותי בכך בשנים האחרונות בגלל שנתח השוק של בזק קטן עם הזמן בכל הסגמנטים העיקריים של השוק. באופן כללי, ראב"ד ציין שהסיכון הרגולטורי כעת מוגבל, ואף התייחס לרגולטור כעת "יותר תומך עסקים", במיוחד בהקשר לכך ששירותי התקשורת בישראל הם בעלות נמוכה מאוד בסטנדרטים בינלאומיים, והרגולטורים מכירים בחשיבות ההשקעות בתשתיות בכל התעשייה, אמר ראב"ד.
הבנק מציין עוד כי סוף מחזור ההשקעות בהוצאות הוניות צפוי לתמוך בהאצת תזרים המזומנים החופשי. עם סיום השלמת הטמעת הסיבים עד הבית, 5G ו-IPTV על ידי בזק בעתיד הנראה לעין, אנו מעריכים שההוצאות ההוניות יחזרו לרמות היסטוריות טרום הסיבים עד הבית. זה, לצד מאמצי התייעלות מתמשכים, צפוי לתמוך ביצירת תזרים מזומנים חופשי גבוה יותר.
בתחום הסלולר, בעוד ש-4G נשלט על ידי הצעות שיווקיות של חבילות הכל כלול ששווקו במחיר נמוך של כ – 10 דולר, 5G מסמן שינוי עם פחות שחקנים וגישה מוצלחת של יותר עבור יותר. כנ"ל לגבי השוק הנייח, כאשר FTTH (סיב עד הבית) משווק במחיר הרבה יותר גבוה מ-DSL, וראב"ד הצהיר כי המתחרים אימצו גישת תמחור רציונלית הנתמכת על ידי שוק סיטונאי בריא.
















