בתקופת הקורונה ביקשו מאיתנו מידע על הנזקים שנגרמים לנו כתוצאה מביטול הנדידה הבינלאומית, ולא פיצו אותנו בכלום למרות שחברות רבות קבלו פיצוי בעשרות מיליוני שקלים. לנו אפס. לאחר מכן באה הרפורמה המשפטית שפגעה בכל החברות והורידה את מחירי המניות בכל השוק. עכשיו באה המלחמה ושוב אנחנו נפגעים מביטול הנדידה ובכלל מנזקי המלחמה, וגם עכשיו אף אחד לא מפצה אותנו. ובנוסף, כדי להשלים את התמונה, השנה הולכים להטיל עלינו קנס של עשרות מיליוני שקלים תוספת תשלום לאגרות התדרים. ועכשיו רוצים לבוא ולכפות עלינו את ה – eSIM שאנחנו לא יודעים להעריך מה יהיה הנזק שיביא עימו אבל יביא לגידול בתחרות בטוח, ומה בדיוק מצפים שאנחנו נעשה?
כך, בתמלול חופשי, אומרים בכירים בשוק הסלולר בעקבות הקול הקורא של משרד התקשורת בנושא ה – eSIM ולפיו המשרד שוקל לכפות את הטכנולוגיה על החברות.
גורם בכיר בחברות הסלולר אמר היום בשיחה עם zmanavir, כי התוצאה של כל אלה היא שהחברות עשויות להגיע למצב שבו הם יצטרכו להעלות מחירים. הוא הודה בכנות שהרווחיות משירותי נדידה היא גבוהה אבל היא זו גם שמאפשרת לחברות לספק שירותי סלולר במחירים מהנמוכים בעולם. פגיעה בנדידה שתביא להפחתת מחירים יכולה להשפיע כך או אחרת על המחירים שהחברות גובות בשירותים אחרים. אי אפשר לצפות מהחברות שמצד אחד ישלמו מחירים כל גבוהים על נזקים ורגולציה שמטילים עליהם ומצד שני לדרוש מהם להמשיך לספק סלולר במחירים כל כך נמוכים.
נציין שהחברות השנה נמצאות באי ודאות גדולה מבחינת תקציב והן מתקשות לתכנן ולתקצב את הפעילות כבשגרה. מאידך, השוק הסלולרי בישראל נמצא במקום לא טוב מבחינת דירוג עולמי ומשרד התקשורת רוצה לראות אותן משקיעות הרבה יותר בפריסת 5G. איך כל זה מתכנס לכדי מדיניות קוהרנטית, זה יתברר בהמשך השנה, או ….שלא.
















