ישראל מפגרת אחרי אירופה בתחום חוות השרתים בסדר גודל של 3-5 שנים. אנחנו רואים שהמלחמה טרפה הכל וכרגע אין זמינות לשטחי אחסון בישראל. אני מאמין שנראה מעט איזון בביקושים בשנה הבאה אולי אחרי שיבשילו כמה פרויקטים, אבל בגדול אנחנו צריכים להיערך לגידול של בערך כ – 25% מדי שנה בשטחי אחסון, כי זה מה שקורה בעולם וזה יקרה גם אצלנו", כך אומר צביקה פרידמן, אחד המומחים המובילים בישראל בתחום התכנון וההקמה של חוות שרתים בפודקאסט עושים תקשורת בזמן אוויר https://open.spotify.com/episode/4LSoXycjBDVG0ylHxQQ9MB?si=Y7RY71tTSt6_fX7CshJiVw
הוא התייחס לכך שבישראל חלק מהחברות העסקיות עדיין מתקשים להוציא את חדרי המחשבים שלהם למיקור חוץ ואמר שמדובר בתהליך וזה קרה בכל העולם. "יש גופים שלוקח להם זמן להשתחרר מהרעיון שהנתונים שלהם לא מאוחסנים אצלם במרתף, אבל זה יקרה. לנימבוס יש תרומה משמעותית בעניין הזה".
פרידמן התייחס בשיחה לכך שיהיה קשה יותר ויותר להתמקד בחוות חדשות במרכז הארץ, ואנחנו נתחיל לראות יותר ויותר חוות הממוקמות בצפון ובדרום. "דווקא באזורים כמו בדרום למשל, יש להם יתרון מאוד גדול של אנרגיה עצמאית מתחדשת. יש גם גופים בינלאומיים שכן מחפשים מתקנים שדווקא נבנים על בסיס של אנרגיה מתחדשת, בין אם זה פתרונות סולאריים, או פתרונות של תחנות רוח או אגירה שאובה. ברגע שאנחנו נצליח להוריד את עלות האנרגיה ואת עלות ההפעלה של המתקן, יש למתקנים האלה יתרון".
עוד ציין שלהערכתו בישראל אין מקום להקמת חוות שרתים בסדרי הגודל שמוקמים בעולם, והעריך שיהיו בישראל חוות גדולות שיגיעו לסדרי גודל של 50 מגה ואט, אך שמעבר לכך זה לא בטוח שישתלם כלכלית.
















