ישראלים שהשתתפו שבוע שעבר בכנס Capacity Middle East 2024 מדווחים שכל התוכניות לפריסת כבלי תקשורת תת ימיים שתוכננו לגישור בין יבשות אירופה ואסיה דרך ישראל, נכנסו לעמדת המתנה עד להתבהרות בנושא המלחמה בעזה. לדברי הגורמים השיחות והמגעים נמשכים אך עד שהמלחמה לא תסתיים או שלכל הפחות תמותן משמעותית, התוכניות לעבור דרך ישראל יחכו להתבהרות אזורית.
ישנם מספר פרויקטים שנמצאים בישורת האחרונה ושלפני המלחמה היו בשלבים מאוד מתקדמים בכל הקשור למעבר דרך ירדן וסעודיה, אך אין סיכוי שכרגע ידברו עליהם בפומבי. הפרויקטים הללו בחלקם קשורים גם לתוכניות להקמת חוות שרתים.
ישראל, הממוקמת באופן אסטרטגי בצומת הדרכים בין אירופה, אסיה ואפריקה, נחשבת למועמדת פוטנציאלית לשמש כמרכז לחיבור יבשות באמצעות כבלי תקשורת תת ימיים אופטיים בעלי קיבולת גבוהה – ועל ידי כך לשמש אלטרנטיבה למצרים ולעיר סואץ.
עם זאת, התקדמות תוכניות אלו נעצרה לאחרונה בעקבות הסכסוך בעזה, מה שמעלה תהיות לגבי היתכנותן, אך לדברי ישראלים שהשתתפו בכנס כרגע הרושם הוא שהגורמים המעורבים בפרויקטים הללו מעדיפים שידברו עליהם כמה שפחות בתקשורת.
















