אופטימיות זהירה לקראת שיפור במערכת היחסים בין משרד התקשורת למשרד האוצר בעקבות כניסתה של המנכ"לית החדשה ענבל משש לתפקידה. ל – zmanavir נודע שמהרגע שמשש נכנסה לתפקידה לפני מספר שבועות, היא מקיימת קשר רציף עם אנשי האוצר במטרה להחזיר למסלול את שיתוף הפעולה המקצועי בין המשרדים.
בשנה האחרונה מערכת היחסים בין המשרדים הייתה מהגרועות שהיו, והדבר פגע בעיקר במשרד התקשורת וביכולת שלו להוציא לפועל רפורמות. המאבק בנושא דואר ישראל (משש כבר נפגשה עם מנכ"ל דואר ישראל ובקרוב תגיע לסיור בחברה ג.פ.), ביטול ההנחות באגרות התדרים שמשלמות החברות הסלולריות ותקציב משרד התקשורת, כל אלו ועוד היוו מוקד מתיחות שמשש נדרשת כעת לפרק ולנסות לשנות חלק מההחלטות שהתקבלו מעל ראשו של המשרד.
בנושא תקציב המשרד ל – 2024, הרי שהוא נותר ללא שינוי ולא קוצץ, אך המשרד ביקש מאות מיליוני שקלים לטובת פרויקטים הקשורים בגיבויים לאתרים סלולריים בצפון בעיקר, או תוספת תקציבים לעידוד פריסת אתרים סלולריים וחדשנות טכנולוגית, ומלבד 40 מיליון שקל לגנרציה לא קיבל כלום.
יוצא איפוא כי השנה הקרובה תהיה בעייתית מאוד מבחינת שוק הסלולר, ובמידה ומשרד התקשורת לא יצליח לשנות את רוע הגזירה בנושא תוספת התשלום על אגרות התדרים, שיכולה להגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה, המשרד ינחית על החברות מכה קשה מאוד למרות שהוא מאוד היה רוצה להפחית את האגרות.
למשש יש ניסיון רב בעבודה מול אגף התקציבים והאוצר והיא כבר שנים ארוכות מסתובבת במסדרונות האגף, ולדברי גורמים במשרד התקשורת זו אחת הסיבות שהובאה מלכתחילה, מעבר להיכרות האדוקה שלה את המגזר הציבורי.
















