משרד התקשורת הודיע היום על מתן רישיון הפעלה לחברת סטארלינק. לאחר חודשים של מו"מ ודיונים עם המון עליות וירידות, קיבלה החברה רישיון שיאפשר לה לפעול בישראל, אך גם בעזה וזאת לאחר אישור מפורט ממשרד הביטחון, ולצרכים הומניטריים בלבד. היום אישרו גורמי הביטחון הכנסת יחידה אחת כזו לבית חולים שדה של איחוד האמירויות ברפיח. משרד התקשורת מתכוון להצטייד בפתרונות של סטארלינק בנוסף לפתרונות לווייניים נוספים כגון אירידיום לטובת אספקת קישוריות חירום בפס רחב לווייני.
שר התקשורת, שלמה קרעי הודה לנציגי סטארלינק על הדיון הענייני וההבנות בעניין רצועת עזה ואמר שכניסת סטארלינק לישראל תאפשר תקשורת לוויינית מתקדמת בזמני שגרה וחירום. היחידות ברצועת עזה לצורכי סיוע הומניטרי יאושרו באופן פרטני, רק לאחר שגורמי הביטחון הישראלים וידאו כי מדובר בגורם מוסמך וכי אין חשש לפגיעה בביטחון המדינה.
מנכ"לית משרד התקשורת עינבל משש אמרה "על ידי חיבור מדינת ישראל לסטארלינק וטכנולוגיית הלוויינים החדשנית שלה, אנו מקדמים עתיד דיגיטלי המציע הזדמנויות רבות ומבטיח ביטחון מלא לכל אזרחי ישראל".
















