גורמים בכירים בקרב החברות הסלולריות אומרים ל – zmanavir, שבמידה ומיזם הסלולר של חברת חשמל יקבל את האישורים המתאימים, וחברת חשמל לא תהווה בעלת שליטה במיזם, החברות הסלולריות ישקלו בחיוב להצטרף אליו כשותפות. לדברי אותם גורמים, המפתח הוא יצירת מיזם דומה ל-IBC שבו חברת חשמל מחזיקה 30% מהבעלות, ולכל החברות גישה שוויונית לאתרים שחברת חשמל תאשר גישה אליהם לטובת הקמת אתרים סלולריים.
חלק מהחברות הסלולריות מאוד מעוניינות במיזם ומבינות שהוא יכול ליצור הזדמנות להקמה של אתרי סלולר רבים ברחבי הארץ ולחסוך את כאב הראש הכרוך במציאת מיקומים ומשא ומתן עם בעלי הקרקעות וכו'. בעבר היו לא מספר ניסיונות של חברות סלולריות שבדקו את האפשרות להוציא למיקור חוץ את האתרים בעסקאות מסוג Sale-Leaseback במטרה לגייס הון, ואולם ברוב הניסיונות העסקאות לא נמצאו כדאיות כלכלית, או שוועדי עובדים התנגדו להן. בחברות הסלולריות מעריכים שהמצב של שוק הסלולר מחייב מציאת פתרונות להקטנה וצמצום ההוצאות.
לאחרונה חשפנו גם שהחברות הסלולריות הפסיקו את הניסיון לעבודה משותפת דרך גורם חיצוני שעימו עבדו למציאת מודל לשיתוף פעולה בהקמת אתרים סלולריים, בעיקר עקב לחצים של דרגי ביניים בחברות שפחות אהבו את המהלך, ובניגוד לאופן החיובי דווקא שהמנכ"לים ראו בשיתוף הפעולה https://zmanavir.co.il/cellular/23079/.
היום פרסם שר התקשורת, שלמה כרעי, הודעה שבה הוא מביע תמיכה בפרויקט וקורא לצוותים המקצועיים לשבת ולהתקדם עם המיזם. כפי שפורסם, למשרד התקשורת יש את הסמכות לקבוע את התנאים לרישיון של המיזם, אך ההקמה של המיזם מחייבת אישור של רשות החברות, משרד האוצר ומשרד האנרגיה, וכאן זה לא הולך להיות פשוט היות ובמשרד האוצר מאוד לא אוהבים את העובדה שחברת חשמל נכנסת לשחק במגרש הפרטי כחברה ממשלתית. יש כאלה הסבורים שחברת חשמל לא חייבת להיות בעלים במיזם כזה כדי למכור את שטחי הנדל"ן שלה לטובת הקמת אתרים סלולריים, ועל כך צפוי מאבק לא פשוט.
















