סיבה לדאגה: דיווחים בתקשורת העולמית על פגיעה ב – 3 כבלים תת ימיים על ידי הח'ותים. ככל הנראה מדובר על פגיעה רצינית בכבלים בים האדום בין ג'דה לג'יבוטי. הכבלים המדוברים הם AAE-1, EIG ו-SEACOM/TGN-Eurasia.
מדובר בבעיה חמורה שבחודשים האחרונים צצה בעקבות המלחמה בעזה שמשפיעה על כל המזרח התיכון, ובעצם על כל התקשורת העולמית. רק בשבוע שעבר דיווחנו על יוזמה באיחוד האירופאי לאבטח ולהגן על תעבורת האינטרנט באמצעות כבלים תת ימיים המחברים את אירופה לעולם https://zmanavir.co.il/internet/23405/.
יחד עם זאת חשוב לציין שישנם הערכות סותרות לגבי הפגיעה בכבלים ויש הטוענים שהם לא נפגעו כתוצאה מפעולת טרור אלא מאירועים רנדומליים שמתרחשות לעתים בנמלי הים השונים.
חשוב לציין שפגיעה בכבלים תת ימיים היא אירוע מורכב וקשה מאוד לטיפול ולעתים תיקון תקלה יכול להימשך שבועות אם לא חודשים במקרה שנדרשים לספינה ייעודית שתגיע על מנת לתקן את הפגיעה. אוניות כבלים תת ימיים אינן זמינות, ולרוב הן תפוסות לאורך חודשים ארוכים קדימה אם לא שנים, כך שלא מדובר בבעיה פשוטה.
בעיה נוספת הקשורה לאירוע הוא שאם נדרשת ספינה לתיקון כבל תת ימי, היא אמורה להיכנס למים הטריטוריאליים של תימן ושם קיים חשש אמיתי שהספינה תיפגע כך שלא בטוח שמישהו בכלל יסכים להיכנס ולתקן.
כרגע אין דיווחים חריגים על בעיות של גלישה באינטרנט בגלל שכבלים תת ימיים הרבה פעמים מגובים בנתיבים חלופיים, אבל זה אירוע שאסור לזלזל בו.
















