אחת הטענות החוזרות על עצמן בכל הקשור לרגולציה האירופאית היא חוסר האיזון בין ההשקעות הנדרשות מצד המפעילים באירופה, לבין שחקניות הענן האמריקאיות או איך שהן מכונות ה – hyperscalers שמייצרות ודוחפות את הביקושים לדאטה. כנס ה – MWC 2024 הצית מחדש את הדיון לאחר שבנאום מרכזי ראשי קבוצות התקשורת וודאפון, טלפוניקה, אורנג' ודויטשה טלקום, הכריזו על הגשת בקשה משותפת להקלה או שיפור הרגולציה בתחומים כמו הקצאת ספקטרום ומיזוגים בשוק.
אף על פי שקריאות לשינוי רגולטורי אינן דבר חדש, מנהלי החברות הביעו דאגה שאירופה נמצאת בסכנה הולכת וגוברת לפגר יותר מדי אחרי אזורים אחרים בעולם במונחים של חדשנות טכנולוגית והשקעות בתשתיות דיגיטליות. מנכ"ל דויטשה טלקום טימותי הוטגס תיאר את ההופעה המשותפת עם חבריו כ"רגע היסטורי גדול", ואמר כי מדובר בלא פחות מהצהרה של ארבעת המנכ"לים כי "משהו חייב להשתנות ביבשת הזו", וציין כי יותר מ-60% מחברות הטלקום האירופיות כבר לא מרוויחות מספיק כדי לכסות את עלויות ההשקעות שלהן. עמיתיו בפאנל אמרו שמפעילים אירופאים עדיין צריכים למלא פער השקעות של כ-200 מיליארד יורו. "משהו לא בסדר ואנחנו צריכים לתקן את זה", אמרו. "אנחנו מוכנים למלא את התפקיד שלנו", הוסיפה מנכ"לית וודאפון דלה ואלה. "אבל אם אנחנו צריכים לעשות יותר, אנחנו צריכים גם עסקה חדשה". כאן היא הדגישה את הצורך במיזוגים בשוק האירופאי וכן וודאות והגינות בעלויות הספקטרום.
הוטגס הגיע למסקנה שהגיע הזמן שהמנהיגים הפוליטיים בבריסל יפסיקו לדבר ויתחילו לפעול. "אנחנו מאבדים את האמון של שוקי ההון, שנותנים לנו את הכסף לבניית תשתיות. ועכשיו הגיע הזמן שההצהרות מהסוג הזה, ששמענו בשנה האחרונה, הופכות למציאות בחקיקה", אמר.
















