החברות פרטנר ופלאפון הודיעו היום במקביל על התקדמות בפרויקט ליבת הרשת העצמאית ב – 5G. ההודעות תואמו מול חברת אריקסון שמקימה את הפרויקט עבור שתיהן, אך כל אחת עם הדגש שלה. פלאפון ואריקסון הכריזו שהפרוייקט יושלם עד סוף השנה ויאפשר שורה של שירותים ואילו פרטנר ואריקסון הודיעו היום כי הדגימו בהצלחה את שיחת הנתונים הראשונה על גבי רשת 5G Standalone.
פלאפון מסרה כי מדובר במהלך שיאפשר לה להציע שירותים פורצי דרך בעולמות ה-IOT, רשתות וירטואליות פרטיות, ניהול מערכות קריטיות וחיוניות במגוון תחומי החיים והתעשייה ויישומי XR חדשניים. כל אלה על בסיס שיהוי נמוך, קצבי תעבורה גבוהים ותקשורת חיישנים מסיבית הניתנים בטכנולוגיה החדשה.
פרטנר מסרה כי הטכנולוגיה צפויה לחולל מהפכה ולספק הזדמנויות חדשות עבור תעשיות, ארגונים ועסקים, הודות לשתי תכונות מרכזיות אותן היא מביאה. האחת היא 'פרוסות הרשת' (Network Slicing), המאפשרת הקצאה בלעדית של נתח מהרשת לטובת לקוח או שירות ייעודי, על בסיס מאפייניו, תוך מענה גמיש לצרכיו הספציפיים. השנייה היא 'שיהוי נמוך' (Low Latency), המאפשרת זמני תגובה קצרים, תכונה קריטית בכל הקשור לחווית Gaming , ניהול ושליטה מרחוק בזמן אמת (רפואה, חמ"לים) וכן למגמות IoT ואוטומציה תעשייתית (רובוטים בתעשייה, מרלו"גים אוטומטיים, מכוניות אוטונומיות ועוד).
סלקום גם צפויה להשיק ליבת רשת עצמאית ב – 5G במהלך השנה.

















ומה עם סלקום? היא כבר שם? או שעוד לא התחילה?
ומה עם סלקום? היא כבר שם? או שעוד לא התחילה?