צוות ההנדסה במשרד התקשורת בראשות שמילה מימון, המוביל את נושא הגנרציה, נפגש השבוע עם נציגי החברות הסלולריות. הנציגים הציגו בפניו השגות על התוכנית להשלים בתוך זמן קצר פרויקט גיבוי למאות אתרים בצפון. כפי שחשפנו ב-zmanavir בשבוע שעבר https://zmanavir.co.il/cellular/23482/ המשרד מבקש פתרונות גיבוי למטרופולין חיפה בשלב ראשון, ולמקרה שתתפתח מלחמה בצפון. המשרד ורשות החירום הלאומית (רח"ל) קבעו את האתרים שצריך להגן עליהם, והחברות הסלולריות הביעו את הסתייגויותיהן מהתוכנית ואת הקושי לעמוד במשימה בתוך זמן קצר.
גורמים בקרב החברות הסלולריות אמרו ל-zmanavir, כי גם אם כל חברה הייתה הולכת על הפתרון הבסיסי והפשוט ביותר של שימוש במצברי ליתיום, בסופו של דבר ספק אם ניתן היה להשלים את הפרויקט בתוך חודשיים. זאת מכיוון שהחברות זקוקות להוציא הזמנות למאות מצברים במכה אחת, ואין לאף גורם יכולת לספק כמות כזו בזמן כה קצר. שנית, אחת הבעיות באתרים היא בעיית הנדל"ן, שאין מקום להציב את תוספת המצברים שעשויים גם לשקול הרבה יותר, ולכן יידרשו לאישור קונסטרוקטור.
בפגישות הובהר למשרד שעלות הפרויקט כבדה מאוד, והסכומים שהממשלה מוכנה להקצות בתמורה לשדרוג האתרים אינם מספיקים (האוצר הסכים ל-40 מיליון שקל עבור שלוש הרשתות, והמשרד הצליח לגייס עוד 20 מיליון, כך שמדובר בכ-20 מיליון שקל לרשת).
המשרד מבקש פתרון גיבוי ל-12 שעות עבודה ללא חשמל, לאתרים שהוא הגדיר. כמו כן, המשרד ניסה לגשש אצל החברות האם פתרונות סולאריים לא יכולים להוות פתרון לבעיה, והוסבר לו שהיקף הפאנלים הנדרשים על מנת לספק חשמל לאתר סלולרי הופך את הרעיון ללא כדאי.
















