משרד התקשורת הכניס לתוכנית העבודה השנתית שלו את הדיון בסוגיית ביטול ההפרדה המבנית של בזק, כך נודע ל-zmanavir. ניתן להניח שהנושא יידון במחצית השנייה של השנה, וזאת לאחר שהמשרד ישלים את העבודה בנושא המחירים הסיטונאיים, ויש להניח שהדברים יהיו כרוכים זה בזה. נזכיר שמשרד התקשורת הבטיח לקבוצת בזק לפני למעלה מעשור, בתקופת שר התקשורת משה כחלון, כי ביטול ההפרדה יהיה כפוף למיסודו של שוק סיטונאי אפקטיבי. המשרד לא עמד בהתחייבותו כלפי בזק, אך גם לבזק הייתה תרומה מכרעת באופן שהתנהלה, ובשורה התחתונה, מבלי להיכנס לפרטים, ביטול ההפרדה לא יושם. כמובן שגם פרשת בזק שהתפוצצה ב-2017 תרמה לכך שהמשרד לא יקדם את ביטול ההפרדה המבנית.
אך עבור בעלי השליטה בבזק, ביטול ההפרדה בין בזק ל-yes הוא מהלך שיכול להשיא להם תמורה אדירה, הן בחיסכון התפעולי שבזק תפיק מהמהלך, והן מהעובדה שתוכל לקבל נכס מס בהיקף של כמיליארד שקל.
השבוע ב-zmanavir ניסינו להאיר נקודה מעניינת בנושא, https://zmanavir.co.il/internet/23547/ שהיא הקשר בין הודעת העובדים של בזק שמתואמת עם ועד עובדי yes והנהלת החברה על הבנות עתידיות לגבי ביטול ההפרדה המבנית. ניסינו להסביר את הקשר בין האירועים למה שאנחנו מפרסמים היום, וזה שבזק הייתה חייבת את הסכמת הוועדים כדי שתוכל לפנות למשרד התקשורת ולבקש ממנו לחדש את הטיפול בנושא.
שר התקשורת שלמה קרעי הבהיר בדרכו, כי חשוב שהשינויים המבניים הגדולים במבנה קבוצת בזק, שעשויים להשפיע על מבני הכוח בשוק התקשורת, יהיו מתואמים מול ועדי העובדים, וזאת על מנת להימנע ממצב שהמשרד מקבל החלטות שיסוכלו בפועל. במילים אחרות, קרעי לא רוצה בלגן בשוק. מכאן הסיבה לבקשת בזק לחדש את הטיפול בעניינה. בזק יודעת שבלי הסכמת העובדים, ביטול ההפרדה לא יכול לצאת לפועל, ולכן חשוב היה לה לתת את ההתחייבות לתיאום עימם.
נדגיש כי בבזק מכוונים לביטול ההפרדה המבנית רק מול yes ולא מול פלאפון ובזק בינלאומי. האחרונות התקוממו נגד מה שהשתמע כניסיון להכליל אותם באירוע אך בכל מקרה זו לא התוכנית.
ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.

















מדוע משרד התקשורת לא מחזזיר את שידורי הלוין בערוצים 12 13 והחזיר את ערוץ 33