יבואנית סמסונג, סאני, מסכמת שנה מאתגרת עם ירידה של 10.4% בהכנסות שמסתכמות ב – 807.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי ירד ב – 2023 ב – 24% והסתכם ב – 98.1 מיליון שקל. הירידה והשחיקה ברווחיות נובעים בעיקר מהמלחמה ומהמצב הכלכלי לאורך כל השנה שעברה שהביא לצמצום בביקושים.
הרווח התפעולי השנתי צנח ב – 67% והסתכם ב – 31.1 מיליון שקל ביחס ל – 2022 והרווח הנקי השנתי צנח אף הוא בהתאם והסתכם ב – 22.3 מיליון שקל, ירידה של 69% לעומת שנה שעברה. החברה הסבירה כי עיקר הירידה ברווח הנקי נבעה מרווח הון בסך של 19 מיליון שקל שנרשם ברבעון השני של שנת 2022 כתוצאה ממכירת המבנה, ומביטול הפרשה בסך של כ- 7.5 מיליון שקלח בעקבות הסכם פשרה עם רשות המיסים.
החברה מציינת כי על פי פרסומים של חברות מחקר, בשנת 2023 נמכרו בישראל בשוק הפתוח (שלא כולל את המפעילים הסלולריים) קרוב ל – 1.05 מיליון סמארטפונים, בהשוואה לכ- 1.2 מיליון מכשירים בשנת 2022 וכ- 1.3 מיליון מכשירים בשנת 2021.
נדגיש כי סמסונג השיקה את הדגם המוצלח שלה S24 השנה, כך שבסאני מקווים שהפעם מכירות הדגם יהפכו את המגמה והחברה תחזור לצמוח.
















