"תוצאות הרבעון הרביעי בסלקום היו בצפי, עם השפעות שליליות מכיוון הכנסות הרואמינג שמותנו על ידי עלייה משמעותית במכירות ציוד קצה", כך מסכם לירן לובלין, מנהל המחקר של IBI את תוצאות החברה ב – 2023. "סלקום ממשיכה לייצר מזומנים ולהקטין את היקף החוב, שירד ב-150 מיליון שקל מתחילת השנה. במגזר הנייד נרשמה ירידה ב-ARPU, המיוחסת להפסקת הטיסות לחו"ל. במגזר הקווי נמשכה הצמיחה בתוצאות, ומכירות ציוד הקצה התאוששו ורשמו רבעון שיא ברקע להשקת האייפון החדש. סלקום מסכמת רבעון רביעי עם רווח נקי של 33 מיליון שקל לרבעון, מעט נמוך מהתחזית שלנו, בעיקר בגלל הוצאות מס גבוהות ברבעון".
מגזר הסלולר – הפגיעה ב-ARPU הייתה גבוהה מהצפי, מזל שיצא אייפון חדש
"במהלך הרבעון סלקום רשמה עלייה במצבת הלקוחות בסלולר של 32,000 לקוחות. ההכנסה הממוצעת למשתמש בנטרול קש"ג ירדה בכ-4 שקלים ועמדה על 35.4 שקל. ההשפעה העיקרית של המלחמה הייתה על ההכנסות משירותי נדידה, שנעלמו לחלוטין ברבעון הרביעי. אנו סבורים כי כבר ברבעון הראשון נראה השפעה חיובית של חזרת הטיסות על ה-ARPU. סלקום מדווחת כי השפעות המלחמה על התוצאות הסתכמו בכ-20 מיליון שקל ברבעון הרביעי. ההכנסות מציוד בנייד רשמו רבעון שיא, עם מכירות של 276 מיליון שקל שנשענו על השקת האייפון החדש. גם במגזר הנייח ראינו מכירות מוגברות, שהביאו את סך ההכנסות ממכירת ציוד קצה לרבעון השלישי ל-348 מיליון שקל, שתרמו לרווח הגולמי 50 מיליון שקלים (14.3% שיעור רווח גולמי)".
המגזר הקווי – קצב מכירות הסיבים משתפר וגם הרווחיות נראית יותר טוב
"במגזר הקווי סלקום מציגה צמיחה במכירות לפרטיים, שמותנה על ידי ירידה במכירות לשוק העסקי. סך הכול נרשמה ירידה קלה ב-EBITDA של המגזר, של 4 מיליון שקל אל מול הרבעון הקודם. מספר לקוחות הטלוויזיה עמד על 262 אלף מנויים – עלייה של אלפיים מנויים מול רבעון קודם. במקביל, כ-259,000 לקוחות סלקום כבר מחוברים לסיבים של IBC, עלייה מרשימה של 19 אלף מנויים מרבעון קודם".
התזרים יציב ומספק בסיס להמשך השקעות גם בשנה הבאה
"בצד ההשקעות נרשמה ברבעון ירידה לכ-130 מיליון שקל, כשסלקום סוגרת שנה עם היקף השקעות שעומד על 663 מיליון שקל. על פי הערכות, המספר לא צפוי לרדת בשנה הבאה, והיקף ההשקעה בתחזוקת הרשת וב-IBC הוא כ-650 מיליון שקל. כאמור, ההשקעות נשענות על תזרים איתן, שעמד על 74 מיליון שקל ברבעון הרביעי ו-272 מיליון שקל בשנת 2023 כולה".
מסקנות והמלצות – התוצאות טובות, אבל התמחור קצת יותר מאתגר מבעבר
"סך הכול דו"ח טוב מאוד של סלקום, שמיצבה את זרוע ציוד הקצה כמובילה בשוק, ולראיה – גם ברבעון פחות חזק בתחום השירותים, התוצאות ממשיכות להיות יציבות. במבט קדימה, לאחר שהמשקולת של מכירת החברה ירדה מהפרק והמניה של סלקום פתחה פער מהמתחרות, אנו סבורים כי השנה הקרובה תהיה שנת מבחן לחברה, וזאת ברקע לשינויים הצפויים כתוצאה מהחלפת השליטה (מניחים שלפורטיסימו יש תוכניות במגירה). בצד הכספי אנו צפויים לראות את ההשפעות של הסכם השכר החדש שנחתם עם העובדים, ויבוא לידי ביטוי בשלוש השנים הבאות".
לובלין מסיים ואומר: "לאחר עדכון המודל, בעיקר נוכח העלייה במכירות ציוד קצה והשפעות הסכם השכר, אנו קובעים מחיר יעד למניית סלקום של 19 שקל, הגוזר אפסייד של כ-23% על מחיר המניה כעת, ואנו שומרים על המלצת תשואת יתר למניה".
















