התוכנית של משרד התקשורת לחזור ולגבות השנה מהמפעילים כספים לקרן תמרוץ להשלמת פריסת סיבים אופטיים בפריפריה, מעוררת כעס רב בקרב המפעילים. לאחרונה פרסמנו https://zmanavir.co.il/internet/23791/ שהמשרד מתכוון להקים מחדש את הקרן, וזאת לאחר שהתברר כי ישנן לא מעט החזרות של אזורים ממפעילים קטנים שלא עמדו בחובות הפריסה שלקחו על עצמם במסגרת מכרזים קודמים, וכך נותרו עדיין עשרות אלפי משקי בית ללא פריסת סיבים אופטיים.
נזכיר כי קופת התמרוץ ממומנת על ידי חברות התקשורת, אשר משלמות חצי אחוז מהכנסותיהן השנתיות לקופה. באמצעות קופה זו, משרד התקשורת מפעיל קבלנים קטנים המציעים את המחיר הנמוך ביותר לפריסת סיבים באזורים שהמשרד מגדיר. אולם, המלחמה והקשיים של הזוכים להתמודד עם פרויקט תשתיתי, אשר נראה לכאורה פשוט אך בפועל הוא מורכב מאוד, גרמו לחלקם להחזיר את אזורי הזכייה.
במשרד התקשורת מתקשים לגבש מדיניות כלפי אותם זוכים, מאחר שמצד אחד הם מכירים בקשיים שלהם, במיוחד בכל הקשור לנזקים שיצרה המלחמה, אך מצד שני הם נדרשים לפעול מולם בהליכים משפטיים, מכיוון שהזוכים לא עמדו בהסכמים שנחתמו עימם.
המפעילים הגדולים דורשים כי לפני כל דרישה שתגיע אליהם להקמה מחדש של קרן התמרוץ, המשרד יציג את היקף ההחזרות, ויבהיר האם גבה קנסות מאותם מפעילים, לקח מהם כספי זכייה או חילט ערבויות שהפקידו.
חשוב לציין כי זוהי סיטואציה מאוד בעייתית עבור משרד התקשורת, אשר לא צפה ולא נערך למצב זה. המשרד מודע לכך שנקיטת צעדים כאלה עלולה לגרום נזקים לזוכים, אשר עשויים למנוע מהם להמשיך בפריסה ביתר האזורים שבהם הם התחייבו להשלים את הפריסה.
המפעילים טוענים גם כי בקופת התמרוץ נותרו כספים משנה שעברה בהיקף של 14 מיליון שקל, אשר אמורים להספיק להשלמת הפריסה, אך במשרד התקשורת סבורים שסכום זה אינו מספק. בכל מקרה, משרד התקשורת יידרש להוכיח כי היקף ההחזרות הוא אכן משמעותי, כדי להצדיק את ההקמה מחדש של קופת התמרוץ.

















אין כמו הדורסנות של IBC ובזק.