משרד התקשורת קיבל תוספת תקציב של 22 מיליון שקל לטובת קידום פרויקטים וחדשנות ובכך סגר את התקציב ואת תוכנית העבודה שלו ל – 2024. סגירת התקציב והעבודה מול האוצר נזקפת בעיקר לזכותה של המנכ"לית החדשה ענבל משש שמלכתחילה סימנה מטרה להסדיר את מערכת היחסים מול אגף תקציבים במשרד האוצר, ולחזור לעבודה משותפת תקינה בין המשרדים לאחר תקופה סוערת ולא פשוטה בכלל.
התקציב החדש בא כתוספת ל – 40 מיליון שקל שהאוצר הסכים להקציב לטובת פרויקט הגנרציה, והוא מיועד לטובת קידום פרויקטים טכנולוגיים, לטובת פרויקט הגנת קטינים ברשת, וחדשנות בעולם התקשורת הלוויינית, שזה תחום שבמשרד סימנו כאחד התחומים שהם רוצים לעודד ולקדם – בעיקר על רקע האירועים עם אילון מאסק וכניסת סטארלינק לארץ.
נזכיר שבעת קביעת התקציב בממשלה, חלה התנגשות חריפה מאוד בין המשרדים ושר התקשורת שלמה קרעי התבטא בצורה חריפה נגד משרד האוצר ואגף התקציבים – מה שלא בדיוק תרם לתקציבים שהמשרד ביקש. יחד עם זאת באוצר לא פגעו בבסיס התקציב של משרד התקשורת בניגוד למשרדים אחרים שעברו קיצוצים, אבל החליטו לסגור את נושא החדשנות באמצעות מענקים לחברות טכנולוגיות שעשו ניסויים בישראל, וכן הפסיקו את ההנחות באגרות התדרים שמשלמות החברות הסלולריות.
לסוגיה זו יש משמעות רצינית וכבדה מבחינת החברות שכן היא מלווה בהוצאה כבדה של עשרות מיליוני שקלים שהחברות משלמות למדינה. בעניין זה לא נאמרה המילה האחרונה ובמשרד התקשורת ממשיכים לנסות ולדבר עם משרד האוצר שההנחה באגרות תימשך גם בשנים הקרובות.
















