חברת דואר ישראל מראה סימני התאוששות בעקבות תוכנית ההבראה דרך התוצאות הכספיות לשנת 2023, ובכך גם משפרת את האטרקטיביות למדינה לקראת השלמת המהלך להפרטתה. הכנסות החברה גדלו ב-6% ב-2023 ל-1.623 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.532 מיליארד שקל ב-2022, וזאת כאשר הרבעון האחרון של השנה עוד נפגע מהמלחמה. הרווח הנקי הסתכם ב-182 מיליון שקל, כולל רווחי הון בסך 150 מיליון שקל (ממכירת נכסים למדינה במסגרת תוכנית ההבראה), מה שבשורה התחתונה הביא ל-32 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של 1.054 מיליארד שקל בשנת 2022 (הפסד של 264 מיליון שקל, בתוספת עלויות פרישת עובדים בסך 790 מיליון שקל במסגרת תוכנית ההבראה).
החברה מדווחת על EBITDA חיובי בסך 256 מיליון שקל (בניכוי רווחי הון) בשנת 2023, לעומת EBITDA שלילי בסך 36 מיליון שקל (בניכוי הכנסות אחרות והוצאות בגין פרישה) בשנת 2022. בשנת 2023 לחברה היה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של כ-77 מיליון שקל, כולל אירועים חד-פעמיים (בעיקר תשלום חוב למינהל הדואר בסין בסך של כ-100 מיליון שקל ותשלומים בגין פרישת עובדים בסך נטו של כ-143 מיליון שקל), בהשוואה לתזרים שלילי בסך 236 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ראשי החברה בחרו להתמקד ולהציג את השיפור בשירות, ודי ברור מדוע. אחרי שהותקפו כל השנה שעברה על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, שהאשים אותם בשירות כושל, החברה נותנת למספרים לדבר בעד עצמם ומצביעה על שיפור משמעותי בכל מדדי השירות: ירידה של 39% בתלונות בנושא חבילות מחו"ל, ירידה של 6% בסך התלונות בדואר, עלייה של 21% בשימוש לקוחות באתר האינטרנט ובאפליקציית הדואר ובנק הדואר, ועלייה של 15% בביצוע פעולות בנקאיות בדיגיטל; החברה משקיעה 100 מיליון שקל בהפיכת מרכז המיון לחבילות לאוטומטי ובשדרוגים טכנולוגיים במוקדים ובסניפים לשירות לקוחות מתקדם.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל, אמר: "התוצאות המוצלחות של 2023 הן בשורות מצוינות למדינת ישראל ולציבור כולו. דואר ישראל היא חברה יציבה וצומחת, שהתקדמה למאה ה-21 בפעילות ובשירותים הדיגיטליים, עם שירות טוב יותר שימשיך להשתפר בזכות השקעות חסרות תקדים בציוד, בסניפים ובמוקדים, במיכון ובאוטומציה, ועם המוכנות הטובה ביותר להפרטה ולכניסת משקיע פרטי שיזניק את הדואר לסטנדרטים בינלאומיים".
מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, אמר: "המעבר לרווח והשיפור בכל מדדי השירות מעידים על המהפך, והם פרי עבודה קשה של אלפי עובדים מסורים, יחד עם חברי ההנהלה בהנהגתו של המנכ״ל דוד לרון, שהצליחו תוך זמן קצר לשנות את הדי.אן.איי של הדואר".
















