האפקט הראשון להחלטת משרד התקשורת היום בנושא המחירים בשוק הסיטונאי: חברת גילת טלקום מודיעה על העלאת מחירי האינטרנט ותתחיל למכור קצב של 1 גי'גה במחיר של 85 שקלים, עלייה של 23%, החל משבוע הבא. גילת טלקום, כמו ספקיות קטנות אחרות בשוק, בנו על הפחתת המחירים הסיטונאיים (BSA) על ידי משרד התקשורת, כך שההפחתה תוכל לפצות על המחיר ההפסדי שבו מכרו.
אלא שהיום משרד התקשורת טרף את הקלפים וגרם למשבר כבד מאוד אצל כל המתחרות הקטנות במסגרת ההחלטה שקיבל שלא לגעת במחיר ה – BSA בשנה הקרובה, והודיע שהוא מסתפק בהפחתת מחיר השימוש בתשתיות הקנים והתעלות של בזק בלבד ב – 44% ל – 250 שקל לקילומטר. מה שלכאורה אמור לסייע לחברות הפורסות סיבים אופטיים לשלם לבזק הרבה פחות עבור השימוש בתשתיותיה ובקנים שלה.
איציק בן-אליעזר מנכ"ל גילת טלקום אמר בתגובה להחלטת משרד התקשורת: "לצערי משרד התקשורת חרג באופן קיצוני מהמדיניות שלו עצמו ומהחלטות עבר בהם התחייב לקבוע מחיר סיטונאי חדש על סיבי בזק, עד אוגוסט 2023, למרות שהעבודה של חברת הייעוץ מונחת על שולחנו".
"משק בית משלם היום על אינטרנט סיבים כ 75% יותר מאשר על אינטרנט נחושת וזאת ללא סיבה כלכלית.
מאז השקת הסיבים עלתה ההכנסה הממוצעת של בזק ללקוח בלמעלה מ 20% והכנסת בזק משירותי האינטרנט בכ 400 מליון ש״ח בשנה. ההחלטה אם תתקבל, תביא להמשך עלית הרווח העודף של בזק".
"הדבר הנכון היה להיצמד להחלטות קודמות, להוריד את המחיר הסיטונאי ובכך לעודד את היכולת שלנו, לאתגר את השוק עם הצעות ערך חדשניות וזולות שיאפשרו מחיר סביר והוגן כך שכל בית אב יוכל להרשות לעצמו אינטרנט סיבים.
לצערנו החלטת המשרד דוחקת אותנו להוריד פרופיל שיווקי".

















לא צריך אותם