משרד התקשורת צפוי בקרוב להציג את תוכנית העבודה המאושרת ל-2024, וכפי שחשפנו, בתוכנית העבודה המשרד מתכנן לכלול גם את הדיון סביב ביטול ההפרדה המבנית בבזק. הדיון בביטול ההפרדה אמור היה כבר להתקיים מזמן, אלא שהמשרד לא התלהב לעסוק בסוגייה וחיפש כל הזמן דרכים להימנע מדיון בנושא, וזאת על רקע הרגישות וההטבה האדירה הטמונה במהלך כזה לבזק.
ייתכן שאלמלא המלחמה, משרד התקשורת היה דן בנושא כבר בשנה הבאה, ואולם כעת, בעקבות הלחצים הכבדים שמפעילה בזק, הנושא יחזור לשולחן הדיונים. יהיה מעניין לשמוע את עמדת המשרד בנושא, במיוחד אחרי שורת ההטבות שבזק מקבלת מהמשרד לאחרונה, וביניהן הדיל שנחתם סביב מחירי השוק הסיטונאי שלא הופחתו, מתן האפשרות לרדת בגרעין השליטה ל-15%, וכעת גם נושא ביטול ההפרדה המבנית.
מבלי להתייחס לשאלה המקצועית, מדובר בהטבות ששוות לבזק ולבעלי השליטה בה מיליארדי שקלים.
















