האם הדיל שכרת משרד התקשורת עם בזק סביב מחירי השוק הסיטונאי כלל גם את אי-הורדת מחירי הפיקוח שהחברה גובה על מפקחים שהיא מציבה בעת ביצוע עבודות בתשתיותיה? מסתבר שבשימוע שמשרד התקשורת פרסם לפני כעשרה ימים בנושא מחירי השוק הסיטונאי, לא נכללה התייחסות לתעריף הפיקוח, למרות שמדובר באחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת בשוק התקשורת.
על פי הערכות שונות, העובדה שהמשרד לא התייחס בשימוע למחירי הפיקוח היא חלק מהדיל שנכרת עם בזק. ישנן גרסאות אחרות הטוענות שהמשרד עדיין דן עם בזק על מחירי הפיקוח, וייתכן שהנושא יוסדר בצורה כזו או אחרת, בין אם במסגרת השימוע ובין אם לאו.
נזכיר שבזק הפחיתה את תעריפי הפיקוח ביוזמתה בדצמבר האחרון ל-1,520 שקל ממחיר של 1,900 שקל ליום פיקוח https://zmanavir.co.il/internet/22682/.
מי שעוסק בתחום התקשורת יודע שהתעריף המדובר הוא כמו קוץ בעין עבור כל חברות התשתית המניחות סיבים אופטיים. מלבד התעריף השערורייתי, הוא כרוך בתיאומים מוקדמים מול בזק על כל פתיחה של תשתיותיה במסגרת העבודות שנעשות להשחלת סיבים אופטיים.
על אופן קביעת התעריף בזמנו כבר פורסם בעבר. בכל מקרה, השארתו על כנו עד עכשיו, בין אם מדובר בהסכמה עם בזק או לא, מהווה הטלת מס נוסף ומיותר הפוגע בתמריצי ההשקעה שהמשרד טוען שהוא רוצה לתת למשקיעים. מדובר בעובדי כוח אדם שאין להם כלום ושום דבר עם בזק, והם מקבלים שכר על מנת לצפות בעבודות שאין להם שום מושג והבנה בנעשה, ולרוב יומם מתחיל ונגמר בישיבה בטלה במקום מוצל.
השימוע על הדיל שנכרת עם בזק אמור להסתיים השבוע עם הגשת התגובות של המפעילים. לאחר שיקרא את התגובות, המשרד אמור לקבל החלטה סופית האם הוא מותיר את המדיניות שקבע או שהוא מכניס בה שינויים.
רק נזכיר שהמשרד החליט שלא לגעת במחירי השוק הסיטונאי האקטיבי, דהיינו מחירי האינטרנט BSA, שנותרו על כנם, והפחית רק את מחירי השימוש בתשתיות בזק הפסיביות, דהיינו התעלות שבהן מניחים סיבים אופטיים, ב-44% ל-250 שקל לקילומטר.
תגובת המשרד טרם התקבלה.
















