לאור פערי כיסוי משמעותיים של קליטה סלולרית במרחב הצירים ביהודה ושומרון, המינהל האזרחי, באמצעות יחידת קמ"ט תקשורת, פרסם פנייה מוקדמת לקבלת מידע (RFI) בנושא הקמת תרנים לצורך שיפור הכיסוי הסלולרי באזור. מטרת הפנייה היא לאסוף מידע מחברות סלולר ומגורמים רלוונטיים נוספים, במטרה לבחון אפשרות להקים תרנים בעשרות מיקומים שונים ברחבי יהודה ושומרון, עליהם יתקינו חברות הסלולר את האנטנות והציוד הדרוש לשיפור הכיסוי על חשבונן.
מעבודה מקיפה שנערכה על ידי קמ"ט תקשורת עולה, כי פערי הכיסוי הסלולרי הקיימים פוגעים ביכולת של גורמי הביטחון וההצלה להגיב לקריאות חירום ולהשתמש במערכות תקשורת לצרכים מבצעיים. כמו כן, חוסר הכיסוי פוגע באיכות החיים של התושבים ומשתמשי הדרך ביו"ש.
על פי תנאי רישיונות התקשורת שניתנו לחברות הסלולר על ידי המינהל, האחריות להקמת מתקני תקשורת סלולרית באזור מוטלת בראש ובראשונה על החברות הסלולריות הפועלות ביהודה ושומרון. הצבת התרנים נחוצה על מנת לאפשר לחברות לעמוד בדרישות הכיסוי הסלולרי שנקבעו ברישיונות שלהן.
במסגרת הפנייה, המינהל מבקש מהחברות לספק מידע אודות המיקום המיטבי להצבת התרנים על גבי אדמות מדינה, גובה התרנים הנדרש, ומיקום וגובה האנטנות והציוד של חברות הסלולר על גבי התרנים. על החברות לקחת בחשבון כי על כל תורן יוצבו אנטנות וציוד של כל חברות הסלולר בעלות רישיון הפעלה באזור, וכי ייתכן שהתרנים ישמשו גם להצבת מצלמות למטרות ביטחוניות. לא מן הנמנע כי גם רשתות סלולר פלשתיניות יוכלו להשתמש בתרנים, כך לפחות על פי הצהרתו של שר התקשורת שלמה קרעי.
חשוב לציין כי פנייה זו מהווה בקשה לקבלת מידע בלבד, ואינה מהווה שלב בתהליך מכרזי או בהתקשרות עתידית עם החברות. המינהל אינו מתחייב להמשיך בתהליך או לצאת במכרז, ומטרת הפנייה היא לסייע למינהל לשקול את המשך פעולותיו בהתאם לשיקולים מקצועיים וענייניים. כמו כן, מענה לפנייה לא יקנה יתרון כלשהו למשיבים ולא יחייב את המינהל להתקשר עימם בעתיד.
המועד האחרון להגשת שאלות הבהרה לפנייה נקבע ל-7.5.2024, והמועד האחרון להגשת המענה המלא לפנייה הוא 22.5.2024. המידע יועבר לגורמים הרלוונטיים במינהל האזרחי, והמינהל שומר לעצמו את הזכות לעשות שימוש במידע שיתקבל לצורך תכנון וביצוע הפרויקט בעתיד, בהתאם לצרכיו ושיקול דעתו.
















