למרות החג, ניכר כי החברות הסלולריות המשיכו להסב אתרים סלולריים ל – 5G בחודש אפריל. סלקום (יש להדגיש כי רשמית מדובר ב – CMG המשותפת לסלקום ולחברת WECOM) למשל שבחודש מרץ הסבה 7 אתרים בלבד ל – 5G, הסבה באפריל 10 אתרים והיא כעת עם 820 אתרי 5G וממשיכה להוביל בין החברות הסלולריות.
פלאפון מאיצה יחסית ואת החודש האחרון היא מסיימת עם 740 אתרי 5G, תוספת של 19 אתרים, ובכך מקטינה את הפער לעומת סלקום שבשנה שעברה עוד עמד על 100 אתרים.
חברת PHI המשותפת לפרטנר ולהוט מובייל רושמת באפריל 713 אתרים מוסבים ל – 5G, עם גידול של 15 אתרים.
בחלוקה לפי ערים, תל אביב מובילה מבין ארבע הערים הגדולות בישראל עם 241 אתרי 5G בסך הכל, שמתוכם PHI עם 104 אתרים, סלקום 76 ופלאפון 61.
ירושלים נמצאת עם 169 אתרי 5G, כאשר סלקום מובילה עם 73 אתרים מוסבים, PHI עם 56 ופלאפון 40.
בחיפה יש בסך הכל 124 אתרים מוסבים ל – 5G, ומתוכם לסלקום יש 52, ל – PHI יש 48, ולפלאפון 24 בלבד.
בבאר שבע יש באפריל 67 אתרי 5G, כאשר את הטבלה מובילה סלקום עם 28 אתרים, פלאפון עם 23, ו – PHI עם 16 אתרים בלבד בעיר הדרומית.
נזכיר שעל פי תוכנית העבודה של משרד התקשורת הוא צופה שהחברות יסבו השנה 800 אתרים ב – 5G https://zmanavir.co.il/internet/24205/.
נוסיף כי לאחרונה פרסמה חברת המחקר CULLEN כי שני שליש מספקי הרשתות הסלולריות ב-12 המדינות שנותחו באירופה מכרו חלק או את כל המגדלים שלהם לחברות מגדלים או לקרנות השקעה. בישראל מיקור החוץ של האתרים הסלולריים לחברות המתמחות בכך לא התרומם וזאת בניגוד למגמה העולמית. יש הטוענים שהדבר הוא אחת הסיבות לפיגור של ישראל בהשוואה לעולם בכל הקשור להקמת תשתיות סלולר מתקדמות.
















