מכרז הסלולר של צה"ל מתקדם לשלב הבא, ומחר החברות המתמודדות צפויות להגיש את הצעותיהן במעטפות לקראת השלב הסופי, אשר יתנהל בצורה מקוונת לאחר מכן. ההצעות שיוגשו מחר יכללו בעיקר מענה לסוגיות טכניות, במטרה לוודא כי החברות עומדות בתקנים ובדרישות הצבאיות בכל הנוגע לאבטחת מידע וסוגיות רלוונטיות נוספות.
לאחר שצה"ל יעבור על ההצעות ויאשר את התאמתן לדרישות, החברות שעמדו בקריטריונים הנדרשים יעברו לשלב הבא – המכרז המקוון. שלב זה יתמקד אך ורק בהיבטים הכספיים של ההצעות. חשוב לציין כי כבר בשלב הגשת המעטפות מחר, החברות יידרשו להגיש גם הצעות כספיות, אולם הצעות אלו ישמשו רק לצורך קביעת רף מחירים ראשוני, שממנו יתנהל המכרז המקוון בהמשך התהליך.
המעבר למכרז מקוון מהווה צעד חשוב בהתנהלות המכרזים הממשלתיים והצבאיים, שכן הוא מאפשר התמודדות שקופה והוגנת יותר בין המציעים השונים. בנוסף, תהליך זה מאפשר לצה"ל לבחון את ההצעות הכספיות בצורה יעילה ומהירה יותר, תוך מתן דגש על קבלת הצעת המחיר המיטבית והתואמת ביותר לצרכיו.
עם התקדמות המכרז לשלביו הסופיים, יהיה מעניין לעקוב ולראות האם צה"ל אישר התמודדות של כל השחקניות או שחלק נפסלו ומדוע. נזכיר שסלקום היא החברה שנבחרה על ידי צה"ל במכרז האחרון וקרוב לוודאי שיש לה יתרון חשוב במכרז הנוכחי.
















