משרד התקשורת הודיע בכנס שנערך אתמול כי במסגרת תוכנית העבודה שלו לשנה הקרובה, בכוונתו לבחון גם את הצורך בהמשך קיומה של ההפרדה המבנית בקבוצת בזק. כידוע, בזק פועלת מזה שנים ארוכות מול משרד התקשורת בבקשה להקל בהפרדה המבנית הקשיחה החלה על החברות בקבוצת בזק. הדברים נוגעים בעיקר להפרדה המבנית בין בזק ליס, משום שההטבות הכלכליות הנובעות לבזק כתוצאה מביטול ההפרדה המבנית בין החברות כוללות גם אפשרות לניצול נכס מס בסך 1.2 מיליארד שקל, וזאת בנוסף לחיסכונות תפעוליים שינבעו ממיזוג כאמור.
כזכור, לפני כשנה הודיע ועד העובדים בבזק כי לא יאפשר להתקדם עם ביטול ההפרדה המבנית כל עוד קבוצת סרצ'לייט היא בעלת השליטה, וכי התקדמות בנושא תתרחש רק לאחר העברת השליטה לבעלים חדשים אשר יראו את טובת החברה ועובדיה לטווח ארוך ולא יהיו עסוקים במכירת אחזקותיהם. לפני מספר חודשים הוציאה בזק הודעה לבורסה שלפיה החברה פנתה לוועדי העובדים של בזק ויס בבקשה כי יירתמו לטובת המאמצים לביטול ההפרדה המבנית, וכי הגיעה להבנות עימם באופן שיאפשר להתקדם בנושא תוך ידוע והיוועצות עם הוועדים לפני כל צעד בנושא. החברה התחייבה כי לא יינקטו צעדים חד-צדדיים בנושא. עוד התחייבה החברה להגיע להסכם עם ועדי העובדים, אשר יכלול תמורות והטבות כלכליות לעובדים.
בתגובה להודעת משרד התקשורת, אומר היום בכיר בוועד בזק כי בוועדי העובדים של בזק ויס מברכים על הודעת המשרד, אך מבהיר כי לא תהיה שום התקדמות בנושא לפני שיושג הסכם בעניין, באופן שיבטיח באופן מלא את זכויות העובדים בשתי החברות. עוד מוסיף הבכיר בוועד כי עברו הימים שבהם בעלי המניות בבזק נהנו באופן בלעדי מרווחי החברה תוך שהם גורפים מיליארדי שקלים בדיבידנדים מדי שנה. ועדי העובדים, לדברי אותו בכיר, יאפשרו התקדמות בביטול ההפרדה המבנית בקבוצה, אם ורק אם כל ההטבות הכלכליות שינבעו מביטול ההפרדה המבנית, לרבות ניצול נכס המס והחיסכונות התפעוליים, יתחלקו באופן שווה בין העובדים לבעלי המניות. ללא שמירה על זכויות העובדים בבזק וביס וללא חלוקה מלאה של ההטבות שינבעו מביטול ההפרדה המבנית, לא יאפשרו הוועדים להזיז אפילו כיסא בבזק או ביס, גם אם הדבר יגרום לעיכוב ביטול ההפרדה המבנית למשך שנים ארוכות, עד בואם של בעלי שליטה חדשים לחברה, כפי שהודיעו הוועדים בעבר.

















נציגות העובדים החדשה בבזק,מגלה אחריות לעתיד העובדים תוך מתן רשת בטחון ולבטחון תעסוקתי לאורך זמן,לא סוד שרב העובדים מבינים היום,שבמהלך ה15 שנים האחרונות ועד לשנת 2022 עת קמה מנהיגות העובדים החדשה,
בוצע שוד לאור היום של כל נכסי החברה ונמכרו לברונים השודדים בנזיד עדשים כל זאת בחסות הוועד הקודם שדאג לכך שאלפי משפחות נזרקו לרחוב אל מתחת לקו העוני ולעומתם ריפדו את כיסם בעיקר,לא עוד! ,בזק חזקה ותהיה חזקה בעיקר ובזכות עובדיה המסורים שבנו פה יסודות מוצקים במשך יותר מ 30 שנים, ואנו גאים שיש לנו נציגות שמייצגת את המנדט להוביל את בזק בבטחה. כה לחי איציק,אליאב ומשה …..
כל מילה בסלע