שר התקשורת שלמה קרעי הורה להחזיר את הציוד שפקחי משרד התקשורת תפסו היום ואשר שייך לסוכנות הידיעות AP. החלטתו עוררה סערה ציבורית ובינלאומית שכן הנושא הגיע לבית הלבן שהתערב בסוגיה ודרש להחזיר את הציוד ולאפשר חופש פעולה עיתונאי מלא לעיתונאי הרשת, ובכלל.
הערב הודיע קרעי כי אחרי שהוזהרו, משרד התקשורת החרים מצלמה של סוכנות הידיעות AP ששידרה תוך ניסיון להתחקות אחר פעילות כוחותינו, והעבירה את הצילומים לתחנת אל-ג׳זירה, בניגוד לחוק.
כבר בשבוע שעבר התריעו אנשי משרד התקשורת בפני סוכנות AP על כך שעל פי החוק והחלטת הממשלה אסור להם לספק שידורים לאלג׳זירה, אולם AP החליטו להמשיך ולשדר בערוץ הגורם לפגיעה ממשית בבטחון המדינה.
בהתאם להחלטת הממשלה והוראת שר התקשורת, משרד התקשורת ימשיך לבצע פעולות אכיפה ככל שיידרש להגבלת שידורים הפוגעים בביטחון המדינה.
בעקבות הלחץ הציבורי פרסם בשעה האחרונה קרעי הודעה מעודכנת ואמר כי "משרד התקשורת פעל היום להחרמת ציוד שלמרות התראות חוזרות ונשנות העביר שידורים לאלגזירה על מיקומי כוחותינו בצפון הרצועה תוך סיכונם בהתאם לחוות הדעת הבטחוניות ולהחלטת הממשלה".
"מאחר ומשרד הבטחון מבקש לבחון את עניין השידורים ממיקומים אלו בשדרות בנוגע לסיכון כוחותינו, הוריתי כעת לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הבטחון".
"אני מודה לעובדי משרד התקשורת בראשות המנכ״לית, למפקחים ולצוות המשפטי על העבודה המסורה. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול למניעת שידורים הפוגעים בבטחון המדינה ולסילוק שופר החמאס מישראל".
















