רבעון ראשון מאתגר לחברת yes, מקבוצת בזק, שתוצאות התחרות והמלחמה משתקפות בתוצאות שלה. ברבעון זה, הסתכמו הכנסות yes ב-335 מיליון שקל, ירידה של 5.4% בהשוואה ל-354 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נובע בעיקרו מהתחרות על המנויים ומירידה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU), ומהעובדה שהחברה לא מחייבת אלפי לקוחות שנטשו את בתיהם כתוצאה מהמלחמה בצפון ובדרום.
הנתון שמשקף זאת הוא העלייה בשיעור הנטישה (Churn Rate) של מנויי yes. שיעור הנטישה ברבעון עמד על 2.3%, עלייה של 21.1% בהשוואה ל-1.9% ברבעון המקביל אשתקד. נתון זה מצביע על רמת התחרות הקשה שיש בשוק וייתכן וזו עדות לכניסתה של Free tv כשחקן סטרימינג ביתר שאת.
נקודה נוספת הראויה לתשומת לב היא השחיקה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU). ברבעון הנוכחי, ירד ה-ARPU ל-173 שקל, ירידה של 6.4% בהשוואה ל-185 שקל ברבעון המקביל. ירידה זו נובעת ככל הנראה מהתגברות התחרות בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית, המאלצת את yes להציע הנחות ומבצעים ולהתפשר על רמות המחירים במיוחד דרך הסטת לקוחות פרימיום למותג המוזל סטינג.
ההשפעה המצרפית של המגמות הללו ניכרת היטב בשורה התחתונה של yes. ההפסד התפעולי הסתכם ב – 18- מיליון שקל לעומת רווח של 33 מיליון ברבעון קודם ו – 0 ברבעון המקביל אשתקד. ה – EBITDA הסתכם ב – 40 מיליון שקל לעומת 50 במקביל אשתקד ו – 62 מיליון שקל ברבעון קודם. החברה רשמה הפסד של 13 מיליון שקל לעומת 5 במקביל אשתקד ו – 27 מיליון שקל ברבעון קודם.
החברה איבדה 3 אלפים מנויים ברבעון והאי כעת עם 571 אלף מנויים בסך הכל כשמתוכם יש לה 412 אלף מנויים בשירות יס פלוס. נקודת אור בדוחות היא הגידול במספר הלקוחות המצטרפים לשירות הסיבים של yes פלוס שכבר מונה 50 אלף מצטרפים וצמח ברבעון ב – 9,000 אלפים לקוחות.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "החברות מסכמות רבעון בו הן ממשיכות לצמוח בשירותי הליבה ולקדם השקעות וחדשנות שיישאו פרי בשנים הקרובות".
"yes ממשיכה לבסס את מעמדה כשחקן סיבים בשוק עם למעלה מ-50 אלף מנויים, לצד שיתופי הפעולה הבינלאומיים בתוכן אליהם הצטרפו כבר כ-150 אלף לקוחות. אנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים בתהליך המעבר מלוויין לאינטרנט ובטרנספורמציה דיגיטלית שיישאו פרי בטווח הבינוני. yes ממשיכה להוביל את שוק הטלוויזיה על גבי אינטרנט עם למעלה מ-420 אלף לקוחות המהווים כ-75% ממצבת הלקוחות שלנו".
















