מהשיחות שקיימה בזק עם עיתונאים ואנליסטים על רקע הדוחות לרבעון הראשון של 2024, עולה כי מנכ"ל בזק הנכנס, ניר דוד, החל בגיבוש אסטרטגיה חדשה. מטרתה להרחיב את מנועי הצמיחה של החברה לצד עבודה נמרצת על שימור לקוחות, צמצום הוצאות והתייעלות פנימית.
הנושא הראשון הוא האצת פריסת תשתית הסיבים האופטיים, מתוך כוונה להקדים השקעות ולהרחיב את מספר משקי הבית הנגישים לתשתית זו. החלק השני של התוכנית הוא צמצום ההשקעות בשנה הבאה, שיתאפשר הודות להרחבת הפריסה בשנה הנוכחית. במספרים, החברה מתכוונת להגיע השנה ליותר מ-2.5 מיליון משקי בית נגישים לסיבים אופטיים, כלומר לפרוס סיבים לכחצי מיליון משקי בית נוספים.
הנושא השני בתוכנית של דוד הוא הרחבת נתח השוק של החברה בתחום הסיבים האופטיים, לצד עבודה על שימור לקוחות והקפדה על מתן שירות איכותי ללקוחות שעדיין נשארו על תשתית הנחושת ומסתפקים בה. מדובר בלקוחות הנמצאים גם באזורי תמרוץ שבזק אינה רשאית להגיע אליהם עם סיבים בשנים הקרובות, ולכן ייעשה מאמץ לשמר אותם גם על תשתית הנחושת.
הנושא השלישי עליו דיבר מנכ"ל בזק הוא הגדלת ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) באמצעות השקת מוצרים חדשים, דוגמת טכנולוגיית ה-WiFi 7 ומהירויות גלישה של 5 ג'יגה-ביט לשנייה ללקוח, אותן השיקה החברה השבוע, וכן שירותי ערך מוסף שהחברה עתידה להשיק בקרוב.
תחום נוסף שבזק צפויה לשים עליו דגש הוא צמצום הוצאות, וזאת בעקבות פתיחה מחדש של חוזים עם ספקים העובדים עם החברה בכל התחומים. בשל גידול בהוצאות השכר בבזק שצפוי השנה על רקע הסכמים קיבוציים שהחברה חתומה עליהם ישנו צורך לקצץ בהוצאות בתחומים אחרים.
התחום החמישי הוא כניסה לעולם ה-AI, הנמצא כבר בשלבי עבודה בחטיבות השונות של החברה, ודוד הודיע כי הוא מעוניין להוביל בו בעיקר בעולמות שירות הלקוחות, השיווק והפרסום.
בדוחות לרבעון הראשון 2024 שפרסמה החברה השבוע היא דיווחה על ירידה במספר קווי האינטרנט הקמעונאיים הכולל ל – 1.019 מיליון קווים, ירידה של 1.2% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר בקווי אינטרנט בנחושת שלא קוזזה במלואה על ידי הצמיחה בקווי אינטרנט מבוססים סיבים, וזו כנראה הסיבה לרצון של בזק למקד מאמץ בשימור לקוחות שמבחינתם מוכנים ורוצים להישאר על הנחושת ולא לעבור לסיבים.
















