חברת דואר ישראל מפרסמת את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024. לאור השפעת המלחמה והאתגרים העסקיים, התוצאות משקפות תמונה מעורבת – מצד אחד החברה שומרת על רווחיות עם רווח נקי של 4 מיליון שקל, אך מצד שני ניכרת ירידה בביצועים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
המדדים הפיננסיים המרכזיים מצביעים על ירידה ברווחיות החברה. הרווח התפעולי הסתכם ב-24 מיליון שקל ברבעון זה, לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ירד מ-23 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023 ל-4 מיליון שקל בלבד ברבעון הנוכחי.
מדד ה-EBITDA אמנם נשאר חיובי בשיעור 14% מהמחזור, אך גם בו חלה ירידה קלה בהשוואה ל-15% מהמחזור אשתקד. מגמה חיובית אפשר לראות בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהשתפר ל-13 מיליון שקל חיובי (בניכוי פריטים חד פעמיים) לעומת תזרים שלילי אשתקד.
בחינת הכנסות החברה לפי מגזרי פעילות מציגה תמונה מעורבת. ההכנסות הכוללות ירדו בכ-3% מ-436 מיליון שקל ל-425 מיליון שקל. במגזר השירותים הכספיים נרשמה דווקא צמיחה של 4% בהכנסות. מגזר שירותי הסחר שמר על יציבות, וזאת על אף ההשפעה השלילית של המלחמה, בזכות התאמה מהירה מול לקוחות קיימים וחדשים והסכמים אסטרטגיים בתחום הסחר הפנים-ארצי. הירידה המשמעותית היתה במגזר שירותי הדואר והקמעונאות עם ירידה של 12% בהכנסות, בעיקר בשל מגמת הירידה בשליחת מכתבים וצמצום בהופעות קהל ביחידות הדואר בהשפעת המלחמה.
למרות התמונה המעורבת, יש גם נקודות חיוביות בולטות בדו"חות. מהלכי ההבראה של החברה בשנים האחרונות מוכיחים את עצמם, עם יכולת להתאים את הפעילות במהירות לתנאי שוק משתנים כמו המלחמה ולשמר רווחיות. העברת הבעלות לקבוצת המשקיעים מילגם -הפניקס – ליימן שליסל אשר נבחרה כמציע מועדף לרכישת חברת דואר ישראל בעבור 461 מיליון שקל, תושלם בשבועות הקרובים.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל: "חברת דואר ישראל שומרת על רווחיות עקבית מאז אישור תכנית ההבראה בדצמבר 2022, וכעת אנו עוברים לשלב הצמיחה שמגיע ביחד עם השלמת ההפרטה והמעבר לבעלות פרטית. התגובה המהירה של החברה בהתאמת הפעילות להשלכות המלחמה היא תוצאה של שיתוף הפעולה של נציגות העובדים וכלל העובדים, שביד אחת עם צוות הנהלה מצוין, הביאו את הדואר להצלחה יוצאת הדופן של מהלכי ההבראה וההפרטה בתקופה
מאתגרת למשק הישראלי".
מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "דו״חות הרבעון הראשון מצביעים על המשך השיפור במדדים הפיננסיים של החברה, במקביל לעלייה עקבית באיכות השירות שהחברה מספקת לציבור ובמעבר לשירותים מתקדמים. זו תוצאה של עבודה טובה של אלפי עובדים מסורים, תחת הנהלה חזקה ובהובלתו של המנכ״ל דוד לרון, שנכנס לתפקיד בדיוק לפני שנתיים. החברה ערוכה לכניסה הקרובה של הרוכשים החדשים, עם תוכנית מסודרת להשקעות
באוטומציה ובדיגיטציה – כדי להזניק את השירות לציבור אל המאה ה-21".
קרן אצלאן, סמנכ"לית הכספים בדואר ישראל: "בשנה זו ההבראה של הדואר כבר משתקפת גם בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שבניכוי פריטים מיוחדים הנוגעים בעיקר להשלכות חד פעמיות של הסכמי השכר במשק, מציג נתון חיובי. אנחנו רואים חזרה לפעילות צומחת במגזר הסחר, ויציבות פיננסית עם אופק שמאפשר לחברה להתקדם עם התכנית האסטרטגית לפיתוח והרחבה של תחומי פעילות חדשים וקיימים".
















