משרד התקשורת אישר לחברות הסלולר תקציב של 28 מיליון שקל, לצורך הרחבת המענה האנרגטי באתרי הקצה הקריטיים בצפון הארץ. נזכיר שהסכום שהוקצב הוא עד 40 מיליון שקל כך שייתכן שכרגע החברות מקבלות חלק מהתמורה בשל העובדה שהן לא יוכלו לעמוד בכל דרישות המשרד. נדגיש כי המשרד עומד על כך שלא תהיה חריגה בלוחות הזמנים והוא דורש מהחברות לעמוד ביעד של עד סוף יולי להשלמת הפרויקט בצפון.
המשרד הסביר כי הקצה בשלב זה 28 מיליון שקלים לחברות הסלולר במטרה להבטיח את המשך תפקודם של אתרי הסלולר הפרוסים במטרופולין חיפה. שר התקשורת שלמה קרעי אמר כי "התקציב הראשוני הזה לצפון הוא רק ההתחלה. נפעל להשגת התקציב הדרוש לעיבוי אנרגטי בכל הארץ, בדגש על אזורי העימות בצפון, בדרום, ביו"ש ובעוטף יו"ש".
הסכומים הוקצו לשלוש החברות בהתאם לעמידתן במבחני התמיכה אותם הגדיר משרד התקשורת. כל אחת לפי מבחני התמיכה שהמשרד הגדיר, לטובת עיבוי אנרגטי לאתרי סלולר בהמשך לתרחיש הייחוס תוך מיקוד במטרופולין חיפה.
















