בכירי בזק נפגשו לאחרונה עם נציגי קרן העושר הנורבגית במטרה לעודד את הקרן להרחיב את השקעתה בחברה. הקרן, המחזיקה בכ-2% ממניות בזק כבר שנים רבות ומגדילה מעת לעת את אחזקתה בשיעורים זניחים, היא יעד אטרקטיבי עבור בזק, שהייתה רוצה מאוד לראות אותה מרחיבה את השקעתה בחברה. הפגישה, שנערכה בלונדון, כללה את השתתפותם של נציג בעלת השליטה סרצ'לייט, יו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד וסמנכ"ל הכספים טובי פישביין. יש לציין כי בחודשים האחרונים פורסם גם כי קרן סרצ'לייט ניהלה משא ומתן מתקדם למכירת אחזקותיה בביקום עם איש העסקים אהרון פרנקל, משא ומתן שבסופו של דבר לא הבשיל לכדי עסקה בעקבות נסיגתו של פרנקל.
בקרן סרצ'לייט, בעלת השליטה בבזק, מודאגים מאוד מהירידה החדה בשער מניית בזק בשנה וחצי האחרונות, ומנסים מדי פעם לרכוש כמויות קטנות של מניות בזק על מנת להציג אופטימיות ביחס למניה. ראב"ד נוסע לחו"ל לעתים קרובות בחודשים האחרונים כדי להיפגש עם משקיעים זרים, ורואה בכך את אחת ממשימותיו המרכזיות – להביא לעלייה בשער המניה. בנסיעתו האחרונה נפגש, כאמור, גם עם נציגי הקרן הנורבגית מתוך חשש שהקרן תממש את אחזקותיה בבזק. בשלב זה לא ברור מה יהיו תוצאות המאמץ ומה תחליט הקרן בסופו של דבר, אך ניתן לומר בוודאות כי עד כה, כל הפגישות עם המשקיעים הזרים לא נשאו פרי. בבזק מנסים לתלות את הירידות במניה במלחמה, אך למעשה, הירידות החדות במניית בזק החלו עוד זמן רב לפני ה-7 באוקטובר למרות שבבזק טוענים כי שער המניה נותר על כנו פחות או יותר מאז מרץ שנה שעברה.
גורמים בשוק ההון טוענים כי אחת הסיבות העיקריות לירידות בשער מניית בזק היא תחושת אי-ודאות בקרב משקיעים בנוגע לכוונותיה של סרצ'לייט, שכן מעת לעת מתפרסמות שמועות על רצונה למכור את אחזקותיה בגרעין השליטה, למרות הכחשותיה. מנגד יש לזכור כי ביקום רוכשת מניות בזק כדי להפיג את אי הוודאות ולמנוע רתיעה של משקיעים פוטנציאליים מלהשקיע במניית בזק. גורמים אחרים בשוק סבורים כי חוסר הניסיון של הנהלת הקבוצה הפך את ועדי העובדים לבעלי השליטה בפועל, מה שמשפיע לרעה על ביצועי המניה.
בתוך בזק עצמה, יש הטוענים כי הביצועים העסקיים של החברה מדאיגים, ומפנים את עיקר הביקורת כלפי ההנהלה הקודמת. לטענתם, ההנהלה התמקדה רק בהגדלת מכירות הסיבים תוך הזנחת שאר תחומי הפעילות. כתוצאה ממדיניות זו, בזק לא עסקה דיה בשימור לקוחות והזניחה את נושא השירות, מה שהוביל לירידה במספר הלקוחות הקמעונאיים. עוד נטען כי הייתה הזנחה בנושא ההוצאות וחולשה ניכרת מול ועד העובדים, באופן שהביא לעלייה בעלויות השכר בחברה. מכל מקום, בזק נמצאת כעת במגמת גידול בהוצאות התפעול והוצאות השכר, וברבעון השני צפויה קפיצה משמעותית בהוצאות השכר בחברה.
















